kan ik 1 programma op een ander wifi netwerk laten draaien dan de rest van mijn pc?

Ik kan bij mij thuis 2 wifi netwerken ontvangen, waarvan 1 van mijzelf en 1 van de buurman. nu zou ik graag alleen het programma utorrent op mijn eigen netwerk zetten en voor de rest met mijn pc op het netwerk van de buurman?
zodat de downloads sneller gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Dat kan niet, of je bent verbonden met je eigen netwerk of met dat andere. Tegelijk verbonden zijn met 2 kan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je wel extra netwerkkaarten kopen en in kunnen bouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk niet dat dat gaat lukken.
Als de buurman nergens van weet ben je strafbaar. Als hij er achter komt zal hij waarschijnlijk boos worden. Ook al had hij zijn netwerk dan beter moeten beveiligen. Als je wifi keys hebt uitgewisseld met de buurman is het een andere zaak, maar dan schend je waarschijnlijk voorwaarden van de provider.
Technisch kan het wel wat je wilt, maar dan heb je een extra wifi verbinding nodig (bv. via een USB adapter).
Je moet dan een route instellen naar het IP-adres van utorrent via de tweede wifi verbinding. Dat is een iets te technisch verhaal voor hier. Misschien kun je iemand vinden die je helpt.

Toegevoegd na 11 minuten:
Met dank aan de reacties: het is wettelijk niet strafbaar. Je zou wel kunnen zeggen: niet netjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een interessante, het kan bijvoorbeeld wel met 2 lan adapters, met wifi heb ik het nooit geprobeerd. Als het zou kunnen heb je wel 2 wifi ontvangers nodig, en drivers die naast elkaar kunnen werken, dus theoretisch kan het, maar het is lastig.