Gaat Bing Google verslaan?

Ik moet zeggen ziet er best cool en compleet uit.

http://www.decisionengine.com/Default.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Internet trends zijn moeilijk te voorspellen, omdat internetgebruikers niet altijd even rationeel zijn.
Google heeft het logische maar niet te onderschatten voordeel dat mensen het gewend zijn. De meeste mensen stappen niet zomaar over maar doen wat ze altijd al doen.
Als ik dat filmpje bekijk denk ik dat Bing zeker voor bepaalde zoekacties erg nuttig is, omdat het daarop gericht is. Maar om bijvoorbeeld informatie voor een werkstuk te zoeken zie ik geen groot voordeel in Bing, en zou dus uit gewoonte Google blijven gebruiken. De vraag is dus of Bing álle soorten zoekopdrachten beter kan hebben dan Google, en of het lukt bekendheid te vergaren en mensen te laten overstappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is onmogelijk om te zeggen, die handel is nog niet in de lucht.
AWM
14 jaar geleden
In theorie zou het kunnen. Maar Google is dusdanig groot dat ik het zeer onwaarschijnlijk acht. Google is een gevestigde naam. Bing moet zich nog maar eens bewijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd Ik moest ook aan Altavista denken. Microsoft is ook 'redelijk' groot en weten hoe je iets in de markt moet zetten.
Mits Bing ook alles kan wat google kan. En liefst nog iets meer. Waarschijnlijk zal Microsoft Bing als standaard zoekmachine instellen op nieuwe pc's. Dat is weer de kracht van Microsoft. Misschien over 5 a 10 jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er ook aan wat mensen horen en weten. Ik heb nog nooit van Bing gehoord, dus ik kies de kant van Google. Ligt aan de marketing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bing is de vervanger van Live die als ik me niet vergis pas een jaar of 2 bestaat. Dat moet ook al iets zeggen als een dienst zo snel vervangen wordt.

Daarnaast is het van Microsoft en die heeft gewoon een slechte visie, in mijn ogen, wat ze maken is slecht of gestolen van andere. Neem Windows Vista een enorme flop. Windows 7 bevat weer veel dingen die van Apple vandaan komen, daarnaast is Google zo goed omdat het heel veel dingen doet en opkoopt voor de klanten om zo te blijven groeien en te ontwikkelen en nog belangrijker ze durven nieuwe dingen te doen. Microsoft doet alleen dingen die veilig zijn en zal dus nooit marktleider worden omdat er niet genoeg progressie in zit bij ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, Google is zo groot en biedt zo veel meer dan alleen maar zoeken, het lijkt mij onmogelijk dat er zo veel mensen 'overstappen' op Bing. Bovendien is Bing een 'decision engine', dus een zoekmachine waar je gemakkelijk keuzes mee maakt. (tenminste, dat zeggen ze) Zo ver ik weet doe ik nooit zoekopdrachten om een keuze te kunnen maken, maar gewoon om informatie te zoeken.