Draadloos internet

Ik wil draadloos internet aanvragen maar ik heb et echt geen verstand van! Ik heb al digitenne van KPN .. Welke internet moet ik er nu bij nemen? Ik had er een gevonden op de site voor 25 euro per maand. Maar dat was mobiel internet? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik alleen mobiel internet krijg natuurlijk.. Wie kan mij meer vertellen ? Als ik ga bellen kost dat me tien cent p/m plus me mobiele kosten:(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
In elk geval iets van KPN, dan ben je waarschijnlijk goedkoopste uit, omdat je al een product bij hun hebt.

Antwoorden (6)

Ga Configuaratiescherm >draadloos en dan instellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je digitenne abonnement combineren met een internet abonnement van KPN. Je krijgt dan een draadloze modem (experiabox) erbij. Hiermee kan je dan in huis draadloos internetten.

Toegevoegd na 1 dag:
Als je KPN belt en zegt dat je nu al een digitenne abbo hebt en het wil omzetten naar een pakket dan zullen ze je snel willen helpen (en krijg je tijdelijk een dongel om alvast te kunnen internetten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beter niet zoeken op draadloos internet. Je krijgt dan mobiel internet, dat is internet op de telefoon of op je laptop (buitenshuis).

Om thuis draadloos internet te krijgen kan je een gewone internetverbinding afnemen. Dat is dus bedraad via:
- de kabel (kabelproviders)
- telefoon (KPN)
- satelliet
- glasvezel

De kabel of telefoon ligt meestal meer voor de hand.

Het signaal dat binnen komt moet worden gedecodeerd door een modem. Op het modem kan je bedraad een PC of laptop aansluiten, maar omdat je draadloos in huis wilt werken heb je ook een draadlooze router nodig. Als je weinig verstand hiervan hebt kan je zorgen dat er een draadloze router/modem bijgeleverd wordt. Vaak is dat een alles in 1 kastje.

Als je een internetprovider zoekt moet je in ieder geval vragen/controleren of er een draadloze modem/router wordt meegeleverd.

Toegevoegd na 7 minuten:
KPN heeft met Internet Basis momenteel een aanbieding voor 25 euro per maand.

XS4all is iets duurder, 29,95 per maand, maar dan krijg je er ook een gratis monteur bij die alles instelt. Xs4all valt ook onder de KPN, maar is een zeer goede en veilige provider met een uitstekende helpdesk.

Beide zijn ADSL aanbieders, dit kan als je ook nog een gewone telefoonlijn hebt. Anders kan je op internetten.nl ook kijken naar kabelaanbieders. Die zijn iets goedkoper, maar combineren het vaak weer met televisie abonnementen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben kort geleden overgestapt op bellen, internet en tv van kpn. Je krijgt een installatiepakket wat zeer makkelijk te installeren is. Ook de draadloze installatie ging heel vlot. Ze leveren er een erg duidelijke handleiding bij. Aangezien ik eerder wel problemen heb gehad om draadloos aan te sluiten, was ik erg verbaasd dat het in een keer lukte. Uiteraard kan ik je geen garantie geven dat het bij jou wel in een keer gaat lukken. Als je een pakket wil, is het goedkoopste pakket 40,00, maar dan heb je alles, tv, internet en bellen.

Ik weet niet of je je digitenne over wil zetten naar digitale tv, of dat uberhaupt bij je geleverd kan worden, dat kan je via de website uitzoeken, en hoe het is bij een los internetabonnement weet ik niet. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan (gezien je bericht hier) dat je nu internet hebt via een netwerkkabel aan een modem/router. In dat geval heb je een modem nodig waar wifi op zit. Vaak zie je dat aan een antenne op/aan het modem en bij de lampjes is er een met de tekst wlan.
Als je modem dit niet heeft moet je een ander modem kopen of vragen aan je provider.
Als dit wel het geval is moet je de verbinding configureren.
Voorwaarde is wel dat je pc of laptop een wifi-adapter heeft.

Digitenne is voor de tv en heeft hier niets mee te maken.

Mocht je toch nog helemaal geen internet hebben dan zou ik eerst eens prijzen en kwaliteit van diverse providers vergelijken.

Mocht je nog vragen hebben ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kan je Tele2 compleet nemen, dat is goedkoop (draadloos) Interenetten en bellen.
Ik heb het al jaren en werkt perfect, je krijgt er gratis een draadloos modem bij en voor 5 euro meer kun je er zelfs TV bij krijgen en je kan ze gratis bellen 08001602, zie hier voor meer informatie;