http://www.nintendo.nl/Klantenservice/Wii/Installatie-amp-aansluiting/Internetverbinding/Installatiewijzer-draadloze-router-Handmatig-instellen/Installatiewijzer-draadloze-router-Handmatig-instellen-240440.html

Klik in het hoofdmenu van het Wii-systeem op de Wii-knop in de hoek linksonder.
Hierdoor zul je in het Wii-optiemenu terechtkomen. Klik in dit venster op 'Wii-instellingen'.
In 'Wii-instellingen' klik je op de blauwe pijl aan de rechterzijde om naar het tweede venster te gaan. Klik daar op 'Internet'.
Kies 'Verbindingen'.
Klik op een vrije verbinding, aangegeven met 'Leeg' (zoals weergegeven).
Selecteer 'Wi-Fi Verbinding'.
Selecteer 'Handmatig instellen'.
Op de volgende schermen moet je de instellingen van je pc of router invullen om een verbinding in te stellen. Je kunt de schermen bekijken door op de blauwe pijlen naast het scherm te klikken.

SSID

Je SSID of Service Set Identifier is een rij van maximaal 32 letters of cijfers die aan het Access Point van je draadloze netwerk is toegewezen en fungeert als de naam van je draadloze netwerk. Als je je SSID kent, voer dit dan precies zo in als je het in de instellingen van je router ziet. Als je je SSID niet kunt lokaliseren, vraag dan degene die je router heeft geïnstalleerd om hulp of neem contact op met de fabrikant van je router.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja
Je hebt het Wii Menu, dan ga je naar internet en dan zie je het vanzelf wel staan, of natuurlijk wat MrTomaat zei..