Wat zijn leuke opdrachten/websites die senioren kunnen opzoeken op het internet?

Als oefening.

b.v. marktplaats
goeievraag

Gewoon dingen die ze in het dagelijks leven op de computer/internet op kunnen zoeken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (10)

Ze op youtube liedjes van Wim Sonneveld laten zoeken..
Anscihtkaarten (foto's) laten googlen en in speciale mapjes (die ze zelf aanmaken) op laten slaan...
Hun (klein) kinderen opzoeken op facebook/hyves....
13 jaar geleden
Openbaar vervoer (hoe laat gaat de bus van /naar van halte xx) Een recept opzoeken voor bijvoorbeeld wortelsoep. Openingstijden van een bepaalde winkel opzoeken, folders downloaden van een bepaalde winkel, naar een bepaald telefoonnummer laten zoeken, of uitlaten zoeken wie er bij een bepaald nummer hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
+ was ook mijn eerste gedachte
www.neurocampus.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Seniorennet: http://www.seniorennet.nl/Pages/Thuis_op_internet/cursus.php

Seniorweb: http://www.seniorweb.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
startpagina.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitzending gemist.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook dit is wellicht interessant voor de oudere medemens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een genealogie startpagina is ook leuk voor ouderen, hier kunnen ze naar stambomen van hun familie zoeken en daar ben je uren zoet mee.

Toegevoegd na 3 uur:
nou ja, ik bedoel uren achter de computer zitten is natuurlijk ook niet goed. Maar genealogie is wel interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijken van Google Maps, met stateliet beelden (inzoomen enzo) en dan ook streetview. Heeft toch iets van magic.

Funda, is natuurlijk ook leuk. Misschien icm met Google Maps.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu.nl
buienradar.nl
knmi.nl
routenet.nl
anwb.nl
http://www.fietsersbond.nl/op-fiets/fietsroute-planner