Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn internetkabel loopt langs wat stroomkabels, kan dit problemen leveren?

Ik heb net een Internetkabel gelegd tot boven in mijn kamer, om wat tijd te besparen heb ik deze gewoon door het plafon gestoken door een gat waardoor ook de stroomkabel lopen tot in mijn kamer. Zou dit eventueel problemen kunnen leveren met de snelheid, ... ? Ik kan het zelf nog niet echt uittesten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als dat geen echte krachtkabels zijn met hoog vermogen en stroom pieken zal dat nauwelijks of geen hinder hebben, alvast niet op de snelheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De internet kabel is een UTP kabel. Dat staat voor unshielded twisted pair kabel. Dat wordt zo genoemd omdat de draadjes in de kabel om elkaar heen gewikkeld zijn. Hierdoor ontstaat een electromagnetisch veld om de kabel dat deze afschermt voor verstoringen van buitenaf. Gewoon lichtnet is niet sterk genoeg om invloed op het verkeer te hebben, dus je zult er geen last van hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding