Van welke beelden word je rustig?

ik ben nu onrustig.
weten jullie een filmpje op internet waar mensen rustig van worden?
of een foto.
ik heb me duidelijk weer druk gemaakt.

Toegevoegd na 17 minuten:
geluiden zijn ook goed.
ik ben hier niet zo in thuis.
maar ik wil er wel mee bezig houden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
3.3K
AWM
14 jaar geleden
Ik heb je aantal punten even verdubbeld. +1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt.
vanmiddag was het even 10 maar niet voor lang.
ze scrijven de punten zo weer af.
AWM
14 jaar geleden
Ja, je vragen worden steeds weer weggeknikkerd.
Die moeten toch echt aan de richtlijnen voldoen, anders houd je dit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vragen staan er nog.
alleen antwoorden kan ik niet goed.
toch doe ik mijn best.
helaas heb ik er te weinig verstand van.
om mijn antwoord goed te laten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een punt van mij.

Het beste antwoord

Ik vind muziek van Kitaro rustgevend. Meerdere filmpjes op youtube, http://www.youtube.com/watch?v=xC5LiLir9ms, maar ook heel actieve nummers met drums enzo. http://www.youtube.com/watch?v=Daquoi8w4S0

Of muziek uit de Tai Chi wereld is vaak rustig.
http://www.youtube.com/watch?v=L3NeAQF879U&feature=related
en http://www.youtube.com/watch?v=a6FWIXmKPvE

Of gewoon maar een beetje klassieke muziek? http://www.youtube.com/watch?v=rzC1mLta1YM&feature=related

Paul Collier maakt ook veel relax filmpjes van 10 minuten, niet helemaal mijn ding maar wieweet vind je het wat.
http://www.youtube.com/watch?v=sSgPDKG6bB0

Het is ook net of dit je bevalt of niet.

Succes.

Toegevoegd na 26 minuten:
Lekker een beetje aan zee rondhangen ;-) http://www.youtube.com/watch?v=awH_oqctSXQ&feature=related

Toegevoegd na 31 minuten:
Als je trouwens wat meer in je muziek zou willen (wat levendiger), zou je eens bij de videotjes van Enya kunnen kijken. http://www.youtube.com/watch?v=Y1L8uRApYeQ&feature=fvw

http://www.youtube.com/watch?v=oiFTXckh0zU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=KIpt_BIrIzM&feature=fvw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie voorbeelden +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hele mooie voorbeelden +1

Andere antwoorden (27)

Dat is voor iedereen anders. Ik wordt rustig van het geluid van aambeelden. De aambeeldpolka bijvoorbeeld.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou dat nu niet kunnen verdragen.
maar ik begrijp het wel
jc54
14 jaar geleden
Heb je digitale t.v.? Kijk dan eens op myZen.tv
jc54
14 jaar geleden
Kan trouwens ook op internet. www.myzen.tv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik heb het hier al.
ik kijk ook even naar de andere tips.
wel bedankt.
Ik heb niks met beelden of zich, maar muziek helpt mij altijd wel met inslapen. Rustige muziek dan wel, want bij heavy metal is het toch ook wel moeilijk... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek werkt meestal veel beter, is mijn ervaring, dan andere middelen.
Zet iets rustigs op, doe je ogen dicht, adem rustig, diep en regelmatig, en laat je meevoeren met de klanken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf heb het niet, maar sommige mensen worden hier rustig van:
http://www.youtube.com/watch?v=fN64r2dFR9M

Toegevoegd na 10 seconden:
Het is beeld en geluid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het een hele mooie film.
die site zocht ik ook al.
kijk het roodborstje hier.
http://www.youtube.com/watch?v=Nh3ys4Ghngo
hopelijk werkt het om te zien.
bedankt!
Probeer wat van Michael Flatley
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sky radio aan : geen gepraat gewoon goeie rustige pop muziek werkt altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat denk je van die irritante reclame, niet iets waar je rustig van wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar heb je een punt.
Bekijk de vakantiefoto's waar je goede herinneringen aan hebt.
Helpt goed bij mij, hopelijk ook bij jou.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hoeven niet persé beelden te zijn, het kunnen ook geluiden zijn.
Soms heb je herinnneringen aan beelden of geluiden waar je rustig van wordt, die kun je vast ook wel vinden op internet of probeer ze terug te halen in je geheugen.
Waar heb je fijne herinneringen aan? En is dit met afbeeldingen of geluiden terug te halen, gebruik dit dan.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriend van mij heeft toevallig deze avond allerlei aquariumbeelden gedownload met de meest mooie visjes, en dat beeld kan hij dan doorsturen naar zijn tv (staat in verbinding met). Zijn bedoeling hierachter is dat als het druk is en de muziek staat aan, op de televisie dat aquarium te zien is. En dat werkt bij zeker rustgevend:). Maar je kan er dus ook nog zeer relaxte geluiden bij afspelen. Zit zelf aan oceaan geluiden te denken:P.
Zo heb je trouwens zat van die relaxte beelden die je kan afspelen op je tv, knisperend hout, ook chill!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van droombeelden wordt je rustig...

Van binaurale geluiden, die van www.immrama.org of van www.brainec.org of www.centerpointe.com

De muziek die zij leveren is zeer rustgevend... Om nu uit te leggen hoe en waarom was de vraag niet, je vroeg of je er rustig van wordt en het antwoord is: hiervan...

Toegevoegd na 9 uur:
www.brainev.org
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word al overspannen van die lappen tekst die op die sites staan..... 1 link werkt bij mij trouwens niet.
het is natuurlijk wel leuk om te proberen rustig te worden met beelden of muziek, maar waarschijnlijk zal het zo zijn dat de geijkte, rustige of meditatieve beelden en muziek jouw onrust alleen maar duidelijker doen uitkomen... en dan denk jij:het doet niks... nee sterker nog: het wordt alleen maar erger...

maar als je dat dan perse toch wil doen: steek een kaars aan (in een duistere kamer) en kijk in de vlam... stel je voor dat het licht doordringt in je derde oog (voorhoofd) en vandaar doorsijpelt naar de rest van je hoofd, je gedachten en naar de rest van je lichaam... zodat er voor niets anders plaats is... alleen maar licht...

om shanti shanti shanti...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van beelden wordt ik niet rustig maar wel van dit soort muziek zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een DVD. met een haardvuur erop.
Op een goede TV is dat een realistisch gebeuren wat rust kan geven.
Misschien helpt je dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit een paar keer hardop zeggen: Nam Myo Ho Ren Ge Kyo

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, en de muziek van Norah Jones. Kopje thee erbij, kaarsen aan, fleechedeken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Rondje wandelen wil ook wel eens helpen om je hoofd weer rustig te krijgen.
14 jaar geleden
Klassiek muziek of zen plaatjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien moet je dit eens proberen.. ik vind het af en toe heerlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een leuk boek kan ook nog wel eens helpen !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://video.yahoo.com/watch/1025922/3846216

geniet er van! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een Wellness-cd op te zetten en lekker onderuit te gaan hangen op de bank zou je misschien weer lekker ontspannen kunnen worden.
Die cd's kun je misschien wel downloaden en anders zijn ze voor zo'n 10 tot 15 euro te koop bij bijvoorbeeld De Tuinen (in zo'n houten stelling met knopjes waar je liedjes kan luisteren van verschillende cd's)
Voorbeelden van zo'n muziek cd kun je in de 2 bronnen hieronder luisteren. Ik vind de onderste het mooist!
Heel veel succes:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van rustige natuurbeeld van bijvoorbeeld een tropisch regen woud en er moet niks ergs gebeuren geen gevecht of geruzie en het moet dood stil zijn of juist lekker rustige muziek helpt vaak ook nog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is even weg achter dat beeldscherm en je op iets heel anders focussen dat juist niet te veel prikkels geeft. Ga lekker en stuk wandelen, of ga op bed liggen met je ogen dicht, zet als je daar van houdt een lekker stuk muziek op, maar prikkel jezelf niet verder met beelden van eender welke aard. Zelfs rustgevende beelden blijven 60 of 870 hertz-beelden op een verlicht scherm, den dat is toch echt niet rustig genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word zelf heel rustig van deze muziek;
http://www.youtube.com/watch?v=111HKxHmjbs

Daarnaast lekker op animal planet een natuurprogramma kijken doet het bij mij ook goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een boek lees ,dan krijg ik beelden door het verhaal ,en ga ik er helemaal in op .Ik vergeet alles om mij heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als muziek probeer dit eens Mumbai Theme Tune
http://www.youtube.com/watch?v=eC9g4U3dTHU

En van Righteous Brothers - Unchained Melody vindt ik ook heel rust gevend
http://www.youtube.com/watch?v=t-idDbIfGvw

Le Retour Des Gruesn is ook heel mooi
http://www.youtube.com/watch?v=Z-Xr2uIXlLU
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar ik zelf rustig van word is de natuur in gaan. Zowieso is het bekend dat je rustig wordt van de kleur groen. Vandaar ook dat operatiekamers in het groen zijn ingericht en chirurgen groene kleding dragen. Ook word ik rustig van de cd's die ze bij de tuinen verkopen. Cd'tje op, lekker liggen, ogen sluiten en weg....maar ik ontspan me ook wel makkelijk. Het is voor iedereen weer anders. Misschien wekt het bij andere weer irritatie op!
Maar het lijkt me toch het proberen waard!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga in je eigen leven na waar je ooit rustig van werd. Concentreer je op je verleden. Misschien was het een bepaalde kerk? Of een bepaald landschap?