Welke browser zit op een Android Mobiel als standaard?

Als ik bijvoorbeeld iets op mijn mobiel opzoek gaat hij automatisch naar google, enz.
Maar welke browser gebruikt hij daarvoor?
Of gebruikt hij er geen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Antwoorden (3)

Omdat Android een ontwikkeld is door Google zal het mij niks verbazen dat google chrome de browser is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zit er dicht bij, google chrome en de standaard android browser maken beiden wel gebruik van webkit dus beiden standaard functies zijn het zelfde. webkit.org
Deze applicatie heeft nooit een officiele naam gekregen, het heet dus simpelweg 'browser'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft zoals al gezegd werd, geen officele naam.
De browser is gebouwd op de WebKit browser engine
Jaspro101