Bestaan er ook websites zonder fouten?

Net even gekeken op http://validator.w3.org
En alle grote websites bevatten behoorlijk wat fouten.
Van marktplaats tot google.
...En ja... ook goeievraag.nl

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

"De validatie is één van de kwaliteitscriteria voor een Web-pagina, maar er zijn er veel meer. Met andere woorden, een gevalideerde Web-pagina hoeft geen goede Web-pagina te zijn, maar een ongevalideerde Web-pagina heeft weinig kans om een goede Web-pagina te zijn."

Er bestaan dus zeker wel websites zonder fouten, maar dat wil zeker niet zeggen dat dat goede websites zijn. Het betekent dat je voldoet aan een bepaalde standaard, niet meer dan dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, er bestaan geen websites zonder fouten. Websites worden namelijk door mensen gemaakt en mensen maken fouten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet. Maar dat is ook niet belangrijk.
Validator controleert puur op syntax, maar de websites functioneren best met die slordigheidjes erin. En de programmeurs weten dat.
AWM
14 jaar geleden
Natuurlijk bestaan er ook websites zonder fouten, dat zijn de websites waarbij met behulp van de validator er aan gewerkt is tot de fouten weg zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Voorbeeldje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onwaarschijnlijk. Want zelfs daar is een spelfoutje in de content snel gemaakt.
http://www.chatten.nl/
This document was successfully checked as XHTML 1.0 Transitional!

Toegevoegd na 15 seconden:
http://validator.w3.org/check?uri=www.chatten.nl&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.654
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is ja, maar ze zijn zeldzaam. Veel fouten hebben geen consequentie in die zin: alles werkt gewoon en ziet eruit als de bouwer bedoelde maar als je de bron bekijkt zou het eigenlijk niet MOETEN werken. Dat het dan toch vaak werkt komt door de goedzakkerigheid van veel browsers, die dan weergeven of doen wat de bouwer hoogstwaarschijnlijk bedoelde.

Fouten in de vromgeving vind ik vaak veel storender en websites zonder deze fouten zijn NOG zeldzamer.

Voorbeeld: Hoe vaak kom je geen sites tegen waar je een 'uur' aan het zoeken bent naar de contact-pagina die dan uiteindelijk ergens in een een sub-rubriek van een van de vele menu's blijkt te zitten, of linkjes die helemaal geen linkjes blijken te zijn, maar waar de webdesigner wel een streep onder geplaatst heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er van af wat voor fouten. een klein taal foutje is heel normaal.

Gewoon een fout met vergissing kan natuurlijk ook voorkomen...

Om te zeggen er bestaat een website zonder fouten. moet je kunnen aantonen..