Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik zou wel een "boek" willen hebben die uit digitaal papier bestaat: zo af en toe een nieuw boek er op zetten of een andere memcard er in douwen.

Voordelen: ipv 4 a 5 boeken in je koffer, 5 memcards of minder in je pocket. Het is interactiever, je kan illustraties laten bewegen bij een "touch"

Nadelen: ezelsoren worden duur geintje, koffiekringen helemaal. Spetter spetter bij het zwembad is dan niet meer wat vochtspetters maar kortsluiten.

En toch: er gaat niets boven een boek of een krant met echte bladzijden die je lekker met een bakkie omflipt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is er toch al... Dat zijn boeken en kranten op een dun screen, en buigbaar zelfs meen ik... In Japan en Korea lopen ze daarmee voorop... Met een internetverbinding, dan kun je boeken online bestellen en laten uppen, nadat je je rekening hebt laten plunderen natuurlijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoiets is er toch al?
Kindle van Amazone (oeps reclame...) geeft je de mogelijkheid om boeken, tijdschriften en kranten en misschien nog veel meer te lezen op een schermpje... koste een paar centen, maar dan heb je wel wat in de hand...

voordeel: één dingetje en 100duizend boeken tot je beschikking...
nadeel: €€€€€€€€€€€€€....

Toegevoegd op 29-05-2009 09:20:22
Oprah maakt er reclame voor bij haar bookclub... dan moet het wel goed zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is het nu al:)

Ik houd een lichte laptop met een heel goed scherm een kwartslag gedraaid voor me, als een boek zeg maar.
Ik lees heel veel bladen, kranten en boeken en zelfs strips op deze manier. Super! door die laptop bij me te hebben heb ik een complete bibliotheek altijd bij me....

De technisch specifieke eBooks lijken me wel mooi maar het is weer een apparaat erbij en duur ook. De ontwikkelingen in scherm zijn wel goed. Lezen in de volle zon, hele lange batterijduur, en binnenkort vast ook in kleur.

Wat ze moeten kunnen denk ik is pdf en cbr formaat(voor strips) en liefst ook een 3G verbinding, dan kun je je bibliotheek of je schijf thuis gewoon benaderen (zoals ik nu ook waar ik ook ben al mijn muziek van thuis kan afspelen)
En bladen en boeken direct aanschaffen.

en graag rss formaat voor het nieuws:)
en touch screen voor bediening (als de iPhone)
en met je vinger of stylus aantekeningen kunnen maken.

Als die er is koop ik hem:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Digitaal papier is overal. Boeken lezen op internet, kranten, recepten, het nieuws...

Voordelen; geen ezelsoren, zwarte vingers, oud papier :)

Nadeel: als ik geen laptop heb moet ik het recept alsnog uitprinten en meenemen naar de keuken. En wanneer mijn pc het niet doet (ik moet er niet aan denken :)) zal ik toch even een krantje op de hoek moeten gaan halen.

Maar verder, alleen maar voordelen wat mij betreft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja want dan hoeven er geen bomen gekapt te worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding