Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goed (betaalbaar) antivirus.

We hebben nu Norton 360 op 1 pc en 1 laptop staan. 2 jaar geleden nieuwe licentiecodes gekocht (voor 3 pc's), maar die zijn nu verlopen.
Nu vroeg ik mij af wat nu echt een goed antivirus is in verhouding tot de prijs. Norton bevalt wel goed, maar het is zo verschrikkelijk duur en het vertraagd je systeem nogal.
Ik ben best bereid om iets te betalen voor een antivirus, maar dan wil ik wel zeker zijn dat het betrouwbaar is en dat het goed werkt (liefst niet na 1 jaar abbonement al verlopen, wat langer als het kan)
Is norton dan toch de beste keuze of zijn er goede betaalbare alternatieven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Er zijn voldoende programma's die je gratis kunt downloaden en die zelfs door de helpdesks van providers worden geadviseerd. Ik heb zelf AVG. Is een goed antivirusprogramma
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is dat, gratis is het goedkoopste en werkt ook. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AVG, werkt zeker wel het best.
en hij is niet zo overgevoelig voor sommige dingen als Norton.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat AVG pas piept als een ANDERE virusscanner iets ontdekt. De realtime bescherming is redelijk goed, maar iets vinden wat er al staat doet avg in feite niet zo goed. Dan doet AVAST het beter. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik heb gewoon het antivirusprogramma van KPN. KPN is mijn provider. Kost bijna niets. Elke provider heeft een eigen antivirusprogramma.
Norton vertraagt enorm, en houdt mail tegen die helemaal geen kwaad kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De betaalde programma's zijn goed, maar in mijn idee niet beter dan de gratis programma's. De halve wereld draait op de gratis beveiliging, en reken maar dat men piept als die niet goed zou zijn!

Avast, is gratis en goed. AVG is gratis en ietsje minder goed.
Microsoft security essentials is gratis en goed, mits je een legale windows installatie hebt.

Scheelt een hoop geld!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik iets niet fair vind is het verlopende beveiliging. Veel meer dan de batterijen hoef je in je thuisbeveiligingssysteem niet te vervangen... waarom online dan wel? vanwege het steeds wijzigen van de virusdefenities? dat vind ik dus onzin, omdát je al betaalt voor je licentie.
Gratis. Veel beter :-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen beste er komt altijd weer een nieuwe, zoek vooral gratis Norton's ik heb nu 60dagen Norton360 voor 2PC, en het werkt goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet zo dol op Microsoft maar de Microsoft Security Essentials komen goed uit de tests en zijn gratis en werken goed samen met Windows.

http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=nl-nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik laatst last had van een msn virus. En Avast die ik geïnstalleerd had deze over het hoofd heeft gezien. Heb ik in de winkel Norton gekocht. Deze heeft hem er wel eruit gekregen. Het enige nadeel wat ik aan Norton kan vinden is dat het inderdaad een zwaar programma is. En dat de pc traag wordt. Vooral met oudere pc's is dat lastig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AVG ik heb de gratis versie (die is al goed)
er is ook een betaalde versie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spyware Doctor is gratis en goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding