Hoe bescherm je jezelf tegen misbruik van je identiteit op fora?

Als je actief bent op een forum, en er meldt zich een gebruiker aan met nagenoeg dezelfde naam en dezelfde Avatar, die gaat lopen klieren, wat is dan de gepaste reactie? Negeren? Direct melden? Verbaal neersabelen? Iets anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat mij betreft: er publiekelijk hartelijk om lachen, in het geval van GV een antwoord op de vraag geven, je gevleid voelen vanwege hoe belangrijk je blijkbaar bent in de belevingswereld van je dubbelganger, nog een beetje babbelen met de andere mensen die erop reageren, en uiteindelijk toch maar melden bij de moderators.

Met een beetje spijt overigens, want toen was de lol voorbij. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, bijna jammer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben wel even gelachen, he?

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat je doelt op het geval SusyQ & SuzyQ dat zojuist hier op GV gekomen is.
Ik denk dat SuzyQ dat op een goede manier heeft aangepakt. Direct er zelf een reactie onder zetten, zodat mensen kunnen zien dat het toch om twee verschillende accounts gaat en daarna uiteraard dit geval aankaarten bij beheer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen al het gebruik van dezelfde avatar vind ik persoonlijk irritant. Ik heb dat met Kunmarie. Ik had deze avatar veel eerder dan zij. Heb haar 2 keer een PB gestuurd maar krijg niet eens antwoord (lekker beleefd!). Toen heb ik het beheer gevraagd of daar een regel voor is. Die is er niet was het antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik noem haar in mijn reacties onderhand al standaard zondag, want die Avatar is en blijft in mijn ogen van jou. Als iemand mijn avatar gaat gebruiken dan heeft hij/zij wel problemen. Is een eigengemaakte afbeelding, dus dan ga ik op mijn strepen staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn honderden users met dezelfde avatar... Het welbekende GV-mannetje... ;)
Totaal negeren lijkt mij de beste manier.

Het gaat die persoon juist om de reacties en als hij die niet krijgt, stopt hij er vanzelf mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het je werkelijk stoort of het is beledigend oid, denk ik dat direct melden de beste optie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangeven bij de moderator van het forum, en proberen mensen duidelijk te maken dat jij het niet bent.
13 jaar geleden
Maak een nieuw email adres aan. Log je op de site in en geef dat emailadres en wachtwoord op, Copy paste een leuke avatar en je bent nooit je eigen identiteit kwijt maar hooguit dat van je schaduw account.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, maar daar zit het hem nou juist in: Ik wordt op GV geidentificeerd met mijn username en avatar.