Het kan erg gevaarlijk zijn voor je computer. Ik zou proberen het bestand zo snel mogelijk van mijn computer af te halen voor het ernstige schade aanricht. Ik weet niet wat dit programma doet, maar sommige virussen kunnen al je bestanden deleten, of ze registreren alles wat je typt en verzenden dat naar de bron van het virus. Er zijn er ook bij die zich kopiëren op elk bestand op je computer, zodat je er nooit van af komt. Als zoiets het geval is zou ik naar een computerspecialist gaan, die weten hier vaak erg veel van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Avast is niet fout vrij, net als alle andere virusscanners. Om te bepalen of dit daadwerkelijk een virus is, zou je het desbetreffende file moeten uploaden naar VirusTotal. Die controleren dan de besmetting met 40 andere AV.
Als je daar geen zin in hebt, dan zou jouw AV software het moeten kunnen verwijderen... Of dat inderdaad alle problemen gaat verhelpen blijft twijfelachtig.
Weet je hoe je aan dit programma bent gekomen? Heb je zelf iets gedownload en geinstalleerd of was het er plotseling na een gezellig uurtje Internet surfen? Als dat laatste het geval is dan wordt het hoog tijd om je Windows update uit te voeren, Java & Flash up te daten en het beste er van te hopen :)
1 advies: stap vandaag nog over op de browser van google, Chrome heet die. Dat is zonder enige twijfel de meest veilige [en zichzelf updatende] browser van dit moment.