Wat is een goede/lichte virusscanner voor op een netbook?

Op mijn desktop-pc gebruik ik AVG en daar ben ik best tevreden over. Voor een netbook is het echter qua belasting van systeembronnen net iets te zwaar, heb ik het idee. Zijn er gratis virusscanners die het systeem nauwelijks belasten en die ik dus zonder merkbare vertraging op mijn netbook kan gebruiken? Is een Asus EEE PC 900A met Windows 7 en 1 GB RAM.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Op mijn eee 901 draait xp en AVG maar er wel een 2gb kaartje in gezet. Werkt prima zo! Wil je toch wat anders dan is misschien Avast iets voor jou.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergelijking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer de gratis Microsoft Security Essentials eens. Ik ben er tevreden over!
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal eens! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook eens !
Ik heb diverse antivirus programma's geprobeerd op onze eee-pc en van de gratis antivirus programma's is, zoals hierboven al vermeld door bamibal, MS Microsoft Security Essentials een van de minder belastende, en derhalve ook aan te raden.

Van alle geteste antivirus programma's was bij ons NOD32 toch het minst belastend op de eee-pc, echter deze is niet gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Panda heeft een virusscanner speciaal voor netbooks. Ik gebruik sinds een jaar de gratis versie van Panda antivirus en ben er bijzonder tevreden over. Heb hiervoor Kaspersky, MacAfee en Norton gehad en die vertraagden de pc enorm.
13 jaar geleden
PrevX is ook een goede oplossing.

is zeer klein bestand die volgens mij veel met clouds werkt..

dat wil zeggen, zoekt naar definities online. ipv updates naar je pc halen.

enige nadeel is de gratis versie alleen detecteert en niet verwijderd.

Maar hij geeft wel het pad aan waar het geinfecteerde bestand staat.

Mocht je dit zelf kunnen, dan zou prevx een ideale oplossing zijn voor een netbook.

wat je ook kan doen is pas licentie aanschaffen zodra je een infectie hebt.

licentie kost 15 euro voor een maand, 20 euro voor een jaar

en 42 euro voor 3 jaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
prijzen zijn ervan uitgaande dat je alleen de cleanup onderdeel bij de gratis versie neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
avast.com
free avast home edition