Te achterhalen wat ik per ongeluk via Wifi heb gedownload???

Ik had thuis een aantal muziekbestanden willen downloaden maar ben te vroeg van huis gegaan. Eenmaal op het werk aangekomen ging het downloaden via de wifi weer door........dit is tegen de regels.
Is dit traceerbaar naar mij / mijn telefoon of maak ik me om niets druk........

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Je bent dus bezig om thuis iets te downloaden en daar heb je wifi. Toen je richting je werk ging kreeg je wifi daar. Hierdoor ging de download verder (logies).

Je zei dat (muziek)download via wifi op werk niet mag. Als ze je aanspreken kan je het even uitleggen maar het lijkt me niet dat ze er achterkomenen. Volgens mijn kan dat niet eens.
Als ze toch iets zeggen gewoon netjes uitleggen. Ze gaan heus geen probleem van maken.

Als je ip-adres van je verbinding op je telefoon hebben kunnen ze je traceren. Maar het kan wel als je thuis zit en dat ze 10km daar wordt getraceerd ligt er maar aan welke provider je zit.

Ik zal je niet zo druk maken.

Ps: Volgende keer wachten tot de download is gedownload. Anders verbreken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even handig om dit te lezen: http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/veiligheid/wifi-mensen-gebruikt-allemaal-internet.229482

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is dus theoretisch mogelijk. Maar zoals ik je zei ze kunnen je traceren maar dan wordt wel moeielijk om de precieze locatie te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het is te achterhalen, je toestel is immers gekoppeld aan een Ip en mac adres.
Dus met de goede materialen is het eenvoudig uit te zoeken wie er een bepaald verbruik heeft gehad.
Maar dan dient het toestel wel geregistreerd zijn bij de werkgever, en wel op naam, nummer, macadres etc.
Is het een prive toestel, dan is het jammer maar dan is de eigenaar helaas niet traceerbaar.
Alleen het dataverkeer is meetbaar, niet de inhoud.

Iets om je druk over te maken?
Heel kort door de bocht, je hebt eenvoudigweg de bedrijfregels geschonden.
Welke sancties hier intern tegenover staan weet ik niet.
Gezien de mate van beveiliging lijkt mij dat ze zich er niet druk om maken, maar gewoon een beleid is om zich juridisch in te dekken.

Persoonlijk lijkt mij dus niet iets om je zorgen over te maken, tuurlijk is het bedrijf verantwoordelijk voor het gedownloade content ( vandaar dat ze dit dus in hun regelgeving hebben weggeschreven, juridische indekking ) doch zijn ze als bedrijf ook verantwoordelijk voor de beveiliging van hun netwerk.
Daarnaast is het data van dergelijke nummers nagenoeg nihil tegenover wat een bedrijf aan data binnenhaalt.
De kans is groot dat het ze niet eens opvalt.
Daarnaast heb je een plausibele verklaring.