hoe verwijder ik genieo van mac?

Net per-ongeluk mee gedownload maar krijg het er niet meer af, als ik safari open komt het meteen. En ik kan ook niet meer boven in de balk zoeken met google? hoe krijg ik het eraf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

het schijnt een lastige malware te zijn
vor zover ik het begrepen heb kan je de uninstaller beter niet gebruiken

maar hier is een link naar het apple forum
lees het goed door, ze draaien op apple forums nogal eens om de hete brij heen helaas

het is bekend onder 2 namen genieo en installmac dus wellicht kan je dei berichten ook volgen

ik heb er geen simpel tooltje voor weten te vinden

Al zou je de appcleaner wel eens kunnen proberen ?

De laatste link is voor gevorderden en kan link zijn om uit te voeren

succes.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haal erg bedankt, het is gelukt.

Andere antwoorden (2)

Site van genieo bezoeken en daar vindt je een speciale uninstaller. Werkte bij mij uitstekend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er massa's verwijdermethodes te vinden m.b.v. Google. Niet allemaal even betrouwbaar helaas. Er zijn er bij waarbij je eerst iets moet downloaden die dan het werk doet. Dat is in principe vragen om problemen, doe dat dus niet!
Er zijn er ook die gewoon stap-voor-stap beschrijven wat je moet doen, zoals deze http://www.2-viruses.com/remove-search-installmac-com en deze http://www.anvisoft.com/resources/how-to-uninstall-search-installmac-com-redirect-browser-hijacker-removal-guide/
(Klikbare links bij de bronnen)
Lees eerst de procedure helemaal door (sla de beschrijvingen voor Windows gerust over) zodat je niet alsnog verrast wordt door vreemde acties en je, zo goed en zo kwaad als het gaat, begrijpt wat je moet doen, wat er gebeurt en wat je eventueel kunt voorbereiden. Vertrouw je het toch niet, vraag dan een deskundiger iemand om mee te kijken.
Eén voorbereiding is ALTIJD verstandig: Maak eerst een volledige backup of zorg dat je backup 100% up-to-date is!