Is portforwarding instellen voor FTP gevaarlijk?

Ik heb op mijn modem portforward ingesteld zodat ik via FTP verbinding kan maken met mijn WdMyCloud

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Port forwarding betekent dat je alle verkeer voor een bepaalde "port" rechtstreeks doorzet naar een machine achter de firewall. Daarmee hangt het vooral af van de machine waar je naar toe forwardt. Let wel, elk pakket dat binnenkomt op Port 20 (FTP) gaat door. Als de ontvangende machine goed beveiligd is, alleen FTP kan, als de toegangsrechten goed geregeld zijn, dan zou je kunnen zeggen dat een evt. aanvaller niet al te veel kwaad kan. Het hangt dus helemaal af van de instellingen op de machine waar je naar forwardt. Let wel, zoals in een eerder antwoord al gezegd, FTP heeft weinig ingebouwde beveiliging, en het moet dus helemaal in orde zijn op de machine waarnaar je forwardt.

FTP is niet het meest veilige protocol om te gebruiken. Er zitten nogal wat zwakheden in. Er zijn uitbreidingen van het protocol die zowel de toegang als de bestandsoverdracht beter beveiligen. Het is dan de vraag of je NAS dat ondersteunt.

Bronnen:
https://en.wikipedia.org/wiki/File_Transfe...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100