Hoe kom ik van een dagelijks terugkerend spambericht van "dezelfde afzender" af?

Ik gebruik al diverse software om spam te filteren, wat aardig lukt. Maar sinds kort ontvang ik een spambericht wat op de volgende wijze wordt geredigeerd. Voorbeeld: op naam van "Janny Jansen" ontvang ik vandaag een factuur, waarvan je bij voorbaat weet dat daar geen factuur in zit, maar een softwarebom. De volgende dag ontvang ik van "Joke de Graaf" een bijna identiek mailtje met dezelfde inhoud. En dat gaat elke dag op dezelfde wijze gewoon door. Deze mailing van dus zogenaamd verschillende afzenders zijn vrijwel zeker van dezelfde afzender die voor elke dag weer een andere verrassing genereert vanuit een ander mailadres. Probleem is dat blokkeren geen enkele zijn heeft omdat de volgende keer gewoon weer een andere naam wordt gebruikt. Blokkeren van het woord "Faktuur" zou ook correcte mail blokkeren. Een reply geven is helemaal koren op de molen en zou alleen maar een bevestiging voor de afzender geven.
Is hier een methodiek voor om van deze dagelijkse ellende af te komen?

Toegevoegd na 16 uur:
De extensie van de afzender komt uit diverse landen (zie bijlage).
Aan de inhoud is duidelijk te zien dat deze echter uit dezelfde hoek komen.

Toegevoegd na 21 uur:
Ik gebruik KPN als mailprovider en voor de anti spam Malwarebytes Premium, Norton Internetsecurity en Spywarefighter.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
7 jaar geleden
Kijk eens naar het mailadres @aon.at
Is deze telkens het zelfde? De "naam" zegt niks.
TurfGraver
7 jaar geleden
Tja. Spammers zijn creatief :)
Zou gewoon een verzamelink @... filters beginnen aan te maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke mail provider en anti spam software gebruik je?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als provider heb ik KPN.
Als spamsoftware gebruik ik Malwarebytes, Spamfighter en Norton.

Antwoorden (1)

Je kunt proberen de afzender te blokkeren.

Toegevoegd na 48 seconden:
Of een dergelijke spam filter toevoegen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het antwoord is juíst mijn vraag op welke wijze, anders dan gesteld in mijn vraag, dit mogelijk te maken. Dit antwoord geeft dus helaas geen enkel antwoord op mijn vraag wat je moet doen met een zelfde afzender die zich steeds weer met een andere naam en/of object kenbaar maakt. Ik ga er van uit dat voor dit probleem geen enkele oplossing is.