het ene speakertje van het speakersetje van de pc wordt warm, zelfs als alles 'uit' staat. is dit gevaarlijk?

net een mooi voordelig setje aangesloten.
kan het kwaad?
de set staat wel in het stopkontakt uiteraard
maar verder alles uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe kan het geen kwaad, als het maar niet echt heet wordt. Wel is het zonde van de stroom die erop blijft staan ook al zet je ze uit.
Koop gewoon een goedkope stekkerdoos met schakelaar bij bijv. de Action en stop daar al je stekkers van je computer apparatuur in, gebruik je 'm niet zet je de schakelaar uit en gebruikt er niks meer stroom, scheelt ook weer op je stroomrekening en is ook veiliger ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die warmte komt van het versterkertje dat altijd in een van de speakers zit ingebouwd. Soms zit de voeding er ook nog bij. Elektrische apparaten genereren altijd warmte.

In principe kan het geen kwaad, maar als apparaten ouder worden kunnen ze door slijtage soms veel heter worden, met in de extreme gevallen kans op brand. . Bovendien gebruiken de meeste moderne apparaten ook stroom als ze uit staan. Daarom kan het nooit kwaad om de stekkers er uit te halen als je weg gaat.