Wat kan ik doen tegen een plotselinge toename van spam?

Terwijl ik mij nergens actief heb ingeschreven/aangemeld met mailadressen, krijg ik sinds korte tijd dagelijks spamberichten in mijn mailbox.
Ook al belanden deze direct in de spambox, wat zou een reden zijn en hiertegen gedaan kunnen worden?
(*reden: van de plotselinge toename van spamberichten)

Ritsuka
3 jaar geleden
Heel irritant, ik herken het ook
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als ik de tekst onder de link van @SimonV ( https://www.mailwasher.net/ ) lees valt me op, dat er de nodige (taal)stijlfouten in staan die me altijd doen denken aan vertaalprogramma's, die ook gebuikt worden om spammails in het Nederlands te vertalen. Met deze link van SimonV (die over het algemeen erg goed is als het over PC-zaken gaat) ga ik dus weer twijfelen over de betrouwbaarheid van spamwasher.

Antwoorden (1)

Het NCSC en diverse andere organisaties constateren deze maand een toename van spam-campagnes met Emotet malwares. Het doel is om computers te infecteren met Emotet en mogelijk andere malafide software.

Wat je eraan kunt doen is een spamfilter installeren, zoals Mailwasher.
https://www.mailwasher.net/
SimonV