Wat kan iemand doen als ik een tikkie heb betaald?

Ik ben opgelicht via marktplaats door iemand. (Heb betaald met tikkie) en ik heb gevraagd om mijn geld terug te krijgen en nu dreigt hij mijn transactiegegevens te verkopen, mijn rekening leeg te halen en me te 'panelen'. Ik geloof niet dat hij mijn rekening leeg kan halen, maar wat zou hij wel kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K
crispy
3 jaar geleden
Op welke manier heeft hij daarmee gedreigd? Heb je dat (digitaal) schriftelijk? Dan zou ik daarmee aangifte doen. Enerzijds van oplichting, anderzijds van bedreiging.
Piacenza
3 jaar geleden
Melden bij MP en de politie.
Utrecht
3 jaar geleden
Als je met een echte Tikkie hebt betaald, kan hij niets met je bankrekening.
Maar weet je dit zeker? Kan het zijn dat hij link naar een vervalste site heeft gestuurd?

Antwoorden (1)

Indien de tikkie echt een tikkie was, kan de oplichter niet veel met je gegevens (in ieder geval niks met je geld). Echter, indien het ging om een nep-tikkie, en je hier je gegevens hebt doorgegeven, kan de oplichter inderdaad transacties via jouwn bank uitvoeren. Door middel van de betaallibk kun je controleren of het om een echte of neppe tikkie ging.

Ik raad je aan om de fraudehelpdesk van je bank te bellen. Deze zijn 24/7 bereikbaar en kunnen voorkomen dat je bank wordt leeggehaald.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Het was gelukkig een echte tikkie.