Beschermd het gebruik van Linux en LastPass je tegen cybercrime?

LastPass: door online te synchroniseren van wachtwoorden lijkt mij dit niet echt veilig ivm digitale aanvallen. hoe weet ik of dit zo ''veilig'' is als de website beweert?
website --> https://lastpass.com/?lang=nl_NL

Ik heb hier een link van Linux --> https://www.nllgg.nl/
zou iemand me, in makkelijkere woorden dan op de website staat, uit kunnen leggen wat Linux inhoudt en wat je ermee kan? en of dit een maatregel kan zijn tegen cybercrime?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
LeonardN
5 jaar geleden
Linux is een OS, en zal dus als vervanger of als alternatief naast Windows moeten draaien. Je kan dan met opstarten kiezen of linux of windows wil starten. Linux is qua designfilosofie veiliger dan Windows. Veel exploits voor consumenten zijn gericht op Windows. Ik gok dat de meeste ransomware niet draait op een Linux systeem, dus in dat opzicht kan je je idd beschermen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zou online diensten zoals lastpass niet 100% vertrouwen, immers hoe weet jij dat lastpass haar beveiliging wel op orde heeft? Gebruik van Linux is een solide basis, maar velen wegen veiligheid tegen gemak af, en dan wint de gemakzuchtige mens, en gaan zij weer terug naar Windows. Google Chrome heeft een password manager die goed werkt, en bovendien kun je two-factor-authenticatie instellen met de Google authenticator zodat je via mobiel op de hoogte bent wie probeert in te loggen met jouw credentials op elke gegeven tijd. Ik zit op OSX zodat je de beste mix krijgt van het gemak van Windows en de veiligheid van een Unix systeem die bovendien perfect integreert met Google two-factor-authenticatie.

Antwoorden (1)

Ik heb zelf ook ooit eens een keer op Linux gekeken, echter kwam ik er al snel achter als je het progamma download dat er dan een virus in zit + linux is een progamma om te hacken.
Wil je een goede virusscanner voor op je computer?
Pak dan norton security. (zie link)

over Lastpass kan ik je niet zo veel vertellen.
Succes verder