Kunnen oplichters iets doen met je bankrekeningnummer?

Oplichters hebben via telefoon mijn bankrekening ontfutseld. Ik weet het, dom van mijn kant om hen te geloven. Ze zeiden me dat ik een reis had gewonnen.... Nu ze hebben mijn rekeningnummer gekregen en toen ik het gaf had ik door: dit klopt niet. Ik heb hen opgezocht en vond een bericht dat dit oplichters waren.

Nu ik heb onmiddellijk card stop gebeld en het blokkeert.
Konden zij in tussentijd iets uitgevoerd hebben met mijn bankrekeningsnummer??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Met alleen een bankrekening nummer niet zo veel (als iemand u geld wil overmaken heeft die ook immer uw rekening nummer nodig).
Als ze (veel) meer informatie van u hebben (BSN nummer bijvoorbeeld) mogelijk wel.
Pieter2011
6 jaar geleden
Zie https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/internet/vraag/71988/rekeningnummer-internet-vrijgeeft-nare-dingen

Antwoorden (1)

blijf kalm.
Deze kunnen niks doen als je je kaart hebt geblokkeerd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
anneliez
6 jaar geleden
er zijn zoveel mensen die mijn rekeningnummer hebben, zolang ze de pincode niet hebben, niks aan de hand
TurfGraver
6 jaar geleden
Ook met NAW gegevens er bij kunnen ze vervelende dingen doen anneliez..
Zal even terug lezen Nootie,
"Nu ik heb onmiddellijk card stop gebeld en het blokkeert." Of zou vs de simkaart bedoelen?