Is er nog een lichtere, goede gratis anti-virus dan Avira antivir?

PC start traag op en grootste ramverbruiker in de processen is avira antivir. Zijn er nog die evenveel of minder resources gebruiken en gratis zijn? Idem voor firewall Sunbelt personel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je kunt een ander virusscanner instaleren. Zelf ben ik (ook met trage macines)z eer goed te spreken over avira.
Er zijn echter andere manierev van de computer sneller maken.De steeds grotere dreiging van allerlei virussen en pup`s nopen ons om goede beveiliging te hebben.
Computers worden o.a. daardoor ook steeds sneller.
Een beetje meer ram, een upgrade van de processor kunnen je computer al heel wat sneller maken.
Ook het uitschekelen van allerlei services en het uitschakelen van progamma`s die bij opstarten worden geactiveerd werk een snellere boot in de hand.
Naast een scanner gebruik ik ook een aantal tooltjes die ik van tijd tot tijd de boel laat cleanen (advanced system cleaner is een leuke verzamelijng tooltjes die allerlei rommel verwijderen.)
Daarnaast, defragmenteren, cooky`s en browsergeschiedenis regelmatig verwijderen etc.
Voor specifieke dreigingen (Trojans, worms e.d.)gebruik ik andere tools.
Mocht dit allemaal niet het gewenste resultaat opleveren dan ben ik bang dat je aan een nieuw systeem toe bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

aVast is beter. En gratis en zeurt nooit. ik zeg: Doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast antivirus. Een goeie lichte virusscanner. Toppertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik ook avast, naar alle tevredenheid. Ook AVG vind ik een goede virusscanner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Microsoft security essentials. Werkt perfect en is super licht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AVG Internet Security (als je nog licentiecodes ervoor nodig hebt, PM me)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van het gratis Panda Cloud Antivirus ? Daarmee hoef je ook geen definities op je eigen systeem bij te werken. Alles gebeurt namelijk "in de cloud", oftewel op het Internet. Wat dat betreft heb je er zelf weinig omkijken naar.