Hoe kan het dat ik af en toe mail ontvang (spam) van mijn eigen domein?

Ik heb een eigen domeinnaam voor mijn mail.
Mijn volledige mail adres is bijvoorbeeld: geld@mijnbankrekening.nl

Af en toe ontvang ik mail met troep erin van een mailadres wat ik niet ken, maar wat wel dezelfde domeinnaam heeft.

Dan krijg ik dus mail van: huppeldepup@mijnbankrekening.nl
Of
Stipenstap@mijnbankrekening.nl

Waar komt die troep vandaan?
En hoe voorkom ik dat?

Onnodig om te zeggen dat ik de attachments en dergelijke uit die mailtjes niet open.

Antwoorden (1)

Het is mogelijk dat je eigen domein is gehackt en dat er een spam-bot is geïnstalleerd. Controleer of er ongebruikelijke activiteiten zijn geweest op je domein en verander je wachtwoorden. Als je vermoedt dat je domein is gehackt, neem dan contact op met je hostingprovider.
Bronnen:
een maand geleden