Als die 'iemand' geen bekende is, is 't sowieso verdacht. Dan kan 't zijn dat de link in dat mailtje nep is, dat je uiteindelijk op een andere site terecht komt (phishing).

Dat staat verder los van 't feit of dropbox.com zelf veilig is of niet. Tot 2GB synchen is gratis, daarboven moet je betalen. Hier een review:
http://www.pcworld.com/reviews/product/32058/review/dropbox.html
Het is dus zo te zien in elk geval gewoon een 'legitieme' site. Net zoals je je kunt afvragen of je je de Google medewerkers kunt vertrouwen als je een gmail adres hebt, kan je je hier ook afvragen of dropbox medewerkers stiekum in je bestanden kunnen kijken.

Verder kan je je nog afvragen waarom een bekende je het gebruik van die site precies aan wil smeren, maar die reden zal er wel bij staan. (Misschien krijgen ze er punten of GB's voor?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is ALTIJD een risico, zeker bij synchroniseren over internet.

Dropbox laat geen alarmbellen rinkelen op mijn computer als gevaarlijke site noch in diverse review sites. Het is dus een relatief ongevaarlijke site, binnen .

Toegevoegd na 1 uur:
Binnen de waarschuwing dat synchronisatie over internet altijd risico’s met zich mee brengt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen vinden alles eng of gevaarlijk. Zelf ben ik tijden terug ook uitgenodigd van Dropbox gebruik te maken. Ik heb even gekeken wat de mogelijkheden waren en heb toe gelijk een account afgesloten. Tot volle tevredenheid. Ideaal om grote bestanden te delen met anderen. Als ik b.v. een filmpje voor iemand maak en ik wil weten of de opdrachtgever tevreden is, zet ik het filmpje in m'n dropbox. Kan hij even checken of het goed is.
Inmiddels heb ik 6 GB ruimte in mijn Dropbox. En dat allemaal gratis. Helemaal geweldig.

Hoe gevaarlijk kan dat zijn?