Worden "oude" wachtwoorden bewaard?

De laatste tijd wordt er al of niet terecht steeds scherper naar wachtwoorden gekeken. De laatste keer liep ik met het wijzigen van het wachtwoord voor Microsoft tegen het volgende aan. Toevallig weet ik de 3 laatst gebruikte wachtwoorden voor dat account. Maar nu blijkt dat "oude" paswoorden niet kunnen worden gebruikt want Microsoft komt met de melding: Dit wachtwoord kennen we al. Maak een nieuw. Hieruit concludeer ik dat Microsoft kennelijk alle vroeger gebruikte wachtwoorden hoe goed ook onthoud. Waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

In het verleden is gebleken dat sommige mensen niet zo goed zijn in het verzinnen van een nieuw wachtwoord. Zij kenden twee wachtwoorden en bleven die wisselen, wat een niet echt goede beveiliging is. Vandaar dat sommige sites de wachtwoorden een tijd lang onthouden en je telkens een nieuw wachtwoord moet bedenken. Meestal is dit trouwens ook maar tijdelijk, ik ken sites waar je na een jaar een oud wachtwoord weer kunt gebruiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100