Weet iemand hoe je een portscan attack kan onderzoeken ?

mijn wireless deed de laatste tijd wat vreemd
dus nam een kijkje in mijn router.

zag een continue stroom van portscanattacks

er staat een ip bij

ik ga er vanuit dat mijn router het wel tegenhouden en ik zit aardig dicht

maar toch

hoe kan ik dit onderzoeken ??

Picture for question
capthavoc
7 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Op het internet spookt het ontzettend en zijn portscan attacks aan de orde van de dag. Portscan attacks zijn pas gevaarlijk wanneer zij binnenkomen. De poorten zijn geblokkeerd dus ze kunnen van buitenaf niet binnenkomen. Goed om ook even hier te kijken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1573423 een zelfde soort probleem met een zelfde soort router.

In het forum wordt ook geadviseerd om uPnP (gebruikt door Skype) in de router uit te zetten en te stoppen met het downloaden torrents (indien u dit voorheen deed).

Veel Succes!