Welke gegevens wil flashplayer op mijn computer opslaan ?

Bij vele filmpjes die ik op internet bekijk verschijnt er een melding in beeld van Instellingen Adobe flash player dat er toestemming gevraagd word gegevens op mijn computer op te slaan. Als ik op weigeren klik blijft de melding midden in het beeld staan. Alleen bij toestaan verdwijnt het.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Ik zie dat rtl.nl gegevens wil opslaan, niet flashplayer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
RTL wil het op het programma flash player, maar flash player is weldegelijk verantwoordelijk voor het hoe en waarom. Flash player geeft ook de melding.

Antwoorden (1)

Betekenis melding
De toepassing die u uitvoert in Adobe Flash Player wil gegevens opslaan op uw computer, maar heeft hiervoor meer schijfruimte nodig dan momenteel is toegewezen. Flash Player geeft de hoeveelheid schijfruimte weer die momenteel wordt gebruikt voor opslag en geeft aan hoeveel ruimte maximaal nodig is voor de opslag van deze gegevens.
In uw voorbeeld wordt bijvoorbeeld 1 kB gebruikt en is maximaal 10 kB nodig.

Welke gegevens worden opgeslagen
Welke gegevens worden opgeslagen, is afhankelijk van de toepassing. De gegevens kunnen uiteenlopen van uw gebruikersnaam tot uw huidige score in een interactieve spel of een lijst met aandelen in uw portefeuille. De toepassing moet duidelijk maken welke gegevens zullen worden opgeslagen.

Toegang tot de gegevens
Het is de verantwoordelijkheid van (in dit geval) rtl.nl om u duidelijk te maken waarom toegang gewenst is en hoe de gegevens zullen worden gebruikt. Zijn de gegevens bijvoorbeeld alleen beschikbaar voor u of worden deze openbaar gemaakt? Wie heeft in de toekomst toegang tot de gegevens? Worden de gegevens na een bepaalde tijd verwijderd?
Deze zaken moeten worden beschreven in het privacybeleid van (in dit geval) rtl.nl.
SimonV