Als je een e-mail ontvangt als 'ongewenst', kun je hem dan bekijken of kan het dan al mis gaan?

Ik heb een mail als ongewenst ontvangen, kan ik die veilig bekijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ook bekijken kan gevaarlijk zijn! Als het een HTML mail is (met kleuren en plaatjes) dan kan die automatisch dingen laden die de spammer bepaalde informatie over jou geven. Daarom moet je bij veel e-mail programma's ook de mail inhoud "activeren" als er vermoed wordt dat het spam is. Als jouw mail programma dat doet, dan kun je het redelijk veilig bekijken, maar anders moet je oppassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt een email *altijd* veilig bekijken. Op zaken klikken die zich in of aan de email bevinden kan in bepaalde gevallen problemen veroorzaken.
AWM
13 jaar geleden
Ik heb mijn mail-programma (Thunderbird) zo staan dat de berichten zonder opmaak worden weergegeven. zo verzend ik mijn mail ook.
(zonder HTML dus)
Op die manier kan er nooit iets mis gaan. (zolang je niet op de links klikt natuurlijk)

het ziet er wat minder 'fraai' uit, maar is wel veilig.