Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een e-mail ontvangt als 'ongewenst', kun je hem dan bekijken of kan het dan al mis gaan?

Ik heb een mail als ongewenst ontvangen, kan ik die veilig bekijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
717

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ook bekijken kan gevaarlijk zijn! Als het een HTML mail is (met kleuren en plaatjes) dan kan die automatisch dingen laden die de spammer bepaalde informatie over jou geven. Daarom moet je bij veel e-mail programma's ook de mail inhoud "activeren" als er vermoed wordt dat het spam is. Als jouw mail programma dat doet, dan kun je het redelijk veilig bekijken, maar anders moet je oppassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt een email *altijd* veilig bekijken. Op zaken klikken die zich in of aan de email bevinden kan in bepaalde gevallen problemen veroorzaken.
(Lees meer...)
AWM
13 jaar geleden
Ik heb mijn mail-programma (Thunderbird) zo staan dat de berichten zonder opmaak worden weergegeven. zo verzend ik mijn mail ook.
(zonder HTML dus)
Op die manier kan er nooit iets mis gaan. (zolang je niet op de links klikt natuurlijk)

het ziet er wat minder 'fraai' uit, maar is wel veilig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding