Nee dat kan de werkgever niet zien. De data loopt over jouw wifi netwerk en daar heeft de werkgever geen toegang toe. Ook als je internet gebruikt over 3 of 4G kan je werkgever dit niet zien. De provider geeft geen informatie door over de bezochte sites en omdat je onbeperkt data hebt, komt er ook bovenop het abonnement geen afrekening voor data buiten de bundel. Het enige is als je misbruik maakt van de onbeperkte datalimiet en bijvoorbeeld je telefoon instelt als hotspot en de hele camping daarvan gebruik laat maken.

Let wel op dat de datalimiet alleen geldt in Nederland, zodra je de grens over gaat valt dit buiten de onbeperkte bundel. Soms is er voor 'roaming' nog een beperkte hoeveelheid data in het abonnement opgenomen.