kan iemand zien wat je op het internet doet?

Kan een WiFi eigenaar van een beveiligd netwerk zien wat je aan het doen bent op het internet? Of je geschiedenis??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Jazeker, alleen moet een bedrijf dit altijd aangeven. Op een persoonlijk netwerk kan het ook, maar veel routers hebben daar de software niet voor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja dat kunnen ze zien daarom is het ook een afrader om open netwerken te gebruiken.
de belangrijkste reden daarvoor is niet dat de eigenaar van dat netwerk kan zien wat jij doet maar dat iemand anders ook op dat netwerk kan en zonder veel moeite je apparaat kan overnemen met een vooraf geprogrammeerd progamma waar door hij later altijd bij alles wat je doet kan en ook jou laptop of telefoon alles kan laten doen van een website bezoeken tot vervelendere dingen zoals je apparaat zich zelf laten crashen tot bij voor beeld een aanval op een ander apparaat op dat zelfde netwerk tot je bankgegevens bekijken er zijn kort om meer dan genoeg redenen om GEEN open netwerk te gebruiken

Toegevoegd na 1 minuut:
dit geelt allemaal ook voor beveiligde netwerken wand eigelijk niks in op het www echt veilig je moet er van uitgaan dat er altijd iemand kan zien wat je kijken