Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je een antivirus nodig voor je smartphone als je wifi uitschakelt (het internet op je smartphone niet gebruikt)?

Ik wens internet niet gebruiken op mijn smartphone, heb ik dan nog een antivirus nodig?
Kunnen mijn oproepen dan nog getraceerd worden en mijn telefoonnummer (of smartphone nummer) bekend raken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
820

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een antivirus programma zorgt er niet voor dat je oproepen niet traceerbaar zijn, of je nummer anoniem is. Je kan wel in je telefoon instellen dat je anoniem belt, maar je blijft te traceren.

Toegevoegd na 42 seconden:
Dus daarvoor heb je geen antivirus nodig
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Als je internet niet wilt gebruiken op je smartphone, waarom heb je dan uberhaupt een smartphone? Dan kun je beter een ouderwetse telefoon als nokia beter gebruiken.

Traceerbaar ben je altijd met welke telefoon dan ook. De politie kan je altijd traceren aan de hand van je telefoon, ookal heb je 3g/4g/wifi/bluetooth uitstaan.

Als je geen internet gebruikt heb je dus ook geen antivirus nodig.

Je telefoonnummer kun je via de instellingen van je telefoon verbergen (bij android via oproepinstellingen) zie voor meer info de bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding