ik krijg een betalingsverzoek omdat ik gereageerd heb op een advertentie in marktplaats, hoe kan ik zien of dit betalingsverzoek via marktplaats komt?

en als dit verzoek rechtstreeks van de verkoper komt is het dan wel veilig? ben ik altijd verzekerd voor dit soort betalingen? het gaat in dit geval om 1500 euro voor 5 iphonetelefoons ... ik vind het een beetje dubieus! ???
wat moet ik hiervan denken? gewoon betalen ????
dacht ik effe niet toch?

Toegevoegd na 13 minuten:
ik heb al voorgesteld ze op te halen maar dat kan niet!
ik heb nu ook een betalingsverzoek gekregen via marktplaats! dus dat gaat de goede kant op .... echter het email adres is anders .... en ik krijg het verzoek om het bedrag toch maar over te maken op dat andere adres!!! jaja... het blijft stinken toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1500 voor 5 iPhones kan haast niet. Waarschijnlijk zijn ze dan gestolen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oplichterij! Als je het geld overmaakt, ben je je geld kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo aan je vraag te lezen geef je zelf ook al antwoord. Je zou wel voor de lol kunnen mailen dat je ze op wilt halen,kijken hoe er gereageerd wordt. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na die toevoeging is het overduidelijk oplichting. Niet op mogen halen is een teken dat je opgelicht wordt, net als die veel te lage prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk stinkt dit aan alle kanten. Je doet er goed aan om hiervan een melding bij MP te doen en maandag het ook te vermelden op deze site. http://www.marktplaatsoplichting.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tevens: wat voor iPhone is het, want een nieuwe 3GS is op dit moment rond de €300,- te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIET BETALEN! dit stinkt aan alle kanten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn de woorden die ik letterlijk van marktplaats heb gehaald: "Vertrouw op uw gezonde verstand en zie af van de transactie als u twijfelt. Het beoordelen van de betrouwbaarheid van de persoon met wie u zaken doet is afhankelijk van uw eigen analyse, maar vooral ook uw eigen onderbuikgevoel." Bij mijn antwoord heb ik trouwens de links gegeven naar de pagina's waarop onder andere deze tekst is terug te vinden. Jouw buikgevoel zegt duidelijk 'opgepast' en de reacties van de anderen zegt ook genoeg, toch? Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je 5 oren en 5 handen? Nee?
Wat moet je dan met 5 iPhones... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mmm met winst verder verkopen misschien ;-) ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet doen, heb ook eens voor de ge in gereageerd op zo'n advertentie op verschillende namen en ip adressen.
Je krijgt dan totaal andere verhalen voorgeschoteld. Dat de winkel failliet is, dat ze gaan verhuizen naar het buiterland enz enz...
Niet doen dus!!!

Het beste antwoord

Ja, het stinkt zo erg dat ik het hier kan ruiken...
Goed dat je er niet intrapt.

Als het zou kloppen kan je het gewoon ophalen en bij de koop contant betalen. Weigeren ze dat, dan is er iets goed mis.

Dus Niet Doen.
Als je het doet ben je je geld kwijt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook niet gedaan, maar ik vond het wel leuk om te zien welke reacties er van alle kanten komen, ook van de verkoper heb ik steeds mailtjes gekregen, en zelfs betalingsverzoeken via marktplaats, maar wel van 2 verschillende email adressen, terwijl ik niet eens op de betreffende advertentie geboden had! Ik heb alleen maar gemailed dat ik er wel 5 bij hem op wou halen voor die prijs, maar dat kan dus niet, dus een heel vies stinkend geheel.
Ik ben blij dat ik de dingen eerlijk wil spelen, als ik iets te koop heb, dan kunnen ze het altijd eerst bekijken en hier ophalen. Iedereen bedankt voor de goede en leuke reakties.
Veel plezier hier en tot wederziens.

Andere antwoorden (9)

Bij dit soort bedragen geldt voor mij: gelijk oversteken, maar wél eerst controleren. En niet één verpakking, maar alle vijf.
12 jaar geleden
zeer zeker niet betalen ! , als het te mooi is om waar te zijn, dan is het vaak niet in orde ..

op marktplaats zelf is ook het een en ander te vinden aan informatie over het veilig handelen via marktplaats
mijn vrouw is jammer genoeg ook een keer opgelicht , voor 25 euro ... en nog dreig mails gekregen ook
na betaling was het geld gewoon weg, politie en marktplaats konden gewoon niks voor ons betekenen ...

zie linkje hieronder voor meer informatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
antwoorden uit eigen ervaring zijn vaak de beste dikke plus van mij hoor! + vervelend voor je vrouw.. nou ja, zie het maar zo:
gelukkig was het geen 250 euro!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje ;-) en ja heb ik ook al gezegd tegen haar, zie het als leergeld ... als ik iets 2e hands koop, dan ga ik het altijd zelf ophalen , en betaal ik ter plaatse en anders niet
Nooit, maar dan ook NOOIT zomaar geld overmaken. Zeker niet op marktplaats en zeker niet zo'n hoog bedrag. Er is nu toch vaak genoeg aangetoond dat mensen via dit medium vaak worden opgelicht. Wil je hoe dan ook iets kopen, dan met je centen naar de verkoper, controleren wat je krijgt en dan gelijk oversteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog even dit: er zijn mensen die van dit bedrag (of minder) een maand moeten leven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Er is nu toch vaak genoeg aangetoond dat mensen via dit medium vaak worden opgelicht. " U vergeet dat er continue mensen bijkomen.
Die 't nog nooit hebben meegemaakt / gezien / ervan gehoord hebben.
Niet betalen, je zou contact met Marktplaats kunnen opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niks kunt afhalen ter plaatse zou ik NOOIT betalen .
Het hele zaakje stinkt,en niet zo zuinig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warning!

goed van je dat je zelf al zegt dat het niet echt te vertrouwen is.. is het ook niet.

vergelijk het maar eens:

jij gaat iets kopen op marktplaats,
maar iemand stuurt via een ander e-mailadres je een rekening van (veel veel) geld. wanneer je dit overmaakt heb je niet de garantie dat je je iphones ook krijgt.
want die persoon kan het het ontkennen (aangezien hij ook een ander adres heeft)

dit is te vergelijken met brieven die mijn vader krijgt.
die krijgt dan een rekening van een bedrijf (tenminste zeggen ze.) die maken het logo net een tikkie anders en sturen een rekening van toch dik 900 euro.
maar het is legaal. want onderaan staat in HELE kleine letters dat het geen rekening is maar een brochure (of iets dergelijks) dus dat het betalen vrijwillig is. je krijgt er niks voor, maar als je zin hebt kun je betalen :P

aanklagen kan dus daarna niet maar, want je bent gewaarschuwd.

dus: let altijd op hoe je iets betaald.
niet zomaar iets overmaken! kan het niet op een andere manier? dat hij ze laat brengen door iemand en dat je aan die persoon het geld geeft, en dat je een getekend briefje krijgt dat je het betaald hebt.

wees voorzichtig!

succes
xx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou dit niet zomaar overmaken staat er een telefoon nummer bij zou ik ze eerst bellen krijg je al een idee of het te mooi om waar te zijn is.En denk te mooi om waar te zijn dus niet doen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat jij een order hebt geplaatst voor de aankoop van iphones want men stuurt toch niet zomaar een betalingsverzoek als jij enkel informatie vraagt.

Ik ga ervan uit dat je deze transactie hoe dan ook stop kan zetten door een mail te sturen waarin je eerlijk aangeeft dat jouw vertrouwen zoek is.

Lees eens heel goed wat er op onderstaande pagina's van marktplaats (zie link) staat te lezen en trek dan je eigen conclusies.

Ook al zou de verkoper het goed met jou voorhebben, als jij je niet goed voelt bij deze manier van handelen dan moet je het gewoon niet doen en jouw aankopen via traditionele weg in een winkel of warenhuis laten verlopen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb verschillende dingen gekocht op Marktplaats.

Ik heb een keer een geschil gehad met een verkoper voor dat ik geld over had gemaakt, en heb toen Marktplaats ge-emailed.
Ik kreeg een antwoord waarin duidelijk werd gezegd dat Marktplaats slechts een kontakt middel is om kopers en verkopers bij elkaar te brengen net als de advertenties in de krant, en dat ze verder geen enkele verantwoording voor slechte transacties aanvaarden.

Dus zelfs als het betalingsverzoek via Marktplaats wordt gestuurd is dat geen enkele garantie dat de verkoper te vertrouwen is. Het is vrijwel op iedere pagina van Marktplaats te lezen 'wees heel voorzichting' of woorden van gelijke strekking.

1500 Euro overmaken naar iemand die je niet kent en die niet wil dat je het persoonlijk komt betalen en afhalen... ja het stinkt, als rotte vis.

Toegevoegd na 4 minuten:
"..Dus zelfs als het betalingsverzoek via Marktplaats wordt gestuurd is dat geen enkele garantie dat de verkoper te vertrouwen is..."

Ik bedoel hiermee dat iedereen die bij Marktplaats is ingeschreven het email systeem van Marktplaats kan gebruiken via een persoonlijk berichtje. Daar heeft MP verder geen controle over.