hoe maak je een backup van je laptop?

Mijn laptop doet het niet zo goed dus ik moet hem naar de winkel sturen. De kans is grot dat alles van mijn laptop wordt verwijderd en dus wil ik een backup maken. het liefst online zodat als ik weer op mijn laptop kan alles er weer op kan zetten. En ik wil graag een backup van alles dus niet alleen mijn bestanden maar ook programma's zoals sims ;$ en Bittorrent.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Wil je ook een backup van je programma's, dan moet je een image nemen van je systeemschijf die je achteraf kan terugplaatsen.

Dat wordt wel een grote backup. Die zou ik op een externe harddisk plaatsen en niet in de cloud.

Want: die backup is erg groot. Goed mogelijk dat een eventuele up/downloadlimiet wordt overschreden en/of dat het veel te lang duurt om alles over die internetverbinding te versturen.

Want: je weet nooit wat de aanbieder van die cloudopslag moet je gegevens doet. Al kan je ze natuurlijk altijd versleutelen. Maar als je al hulp nodig hebt bij het backuppen van je laptop, zou ik mij daar maar niet mee gaan bezig houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kan op de website zoeken van het merk computer wat je hebt. Elk merk heeft wel een backupprogramma. Dus als je een Dell hebt, zoeken op de website van Dell etc.
Deze backup zet je dan op meerdere DVD's , dus zorg dat je die in huis hebt.
of een (externe) harde schijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan je backup bij google in de cloud zetten of via outlook.com, het backuppen van je programma's heeft overigens geen zin omdat je deze toch opnieuw moet installeren zodra je je laptop terug hebt, er zitten namelijk allerlei register instellingen die je na een schone installatie van windows kwijt bent. voor je documenten zou je dus net zo goed een usb stick of externe harde schijf kunnen gebruiken die kun je later zo weer aansluiten en alles terug zetten op je laptop.