Onlangs heb ik "Adwcleaner gedownload. Na het scannen geeft deze een ganse waslijst van services, bestanden e.d. Mag ik deze allemaal verwijderen?

Ik had deze cleaner geïnstalleerd voor het verwijderen van "Generic Pup.y".

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat ligt er echt aan wat voor dingen erbij staan.

Antwoorden (1)

Over het algemeen doen dit soort 'cleaners' hun werk heel grondig.

Heel veel programma's die je zelf geïnstalleerd hebt maken tevens ook gebruik van allerhande 'Services', die tijdens het opstarten worden ingeladen maar niet altijd nodig zijn voor het uitvoeren van die programma's.
Het gevolg is dan ook dat er vaak heel veel onnodige 'services' en andere bestanden worden geactiveerd die uiteindelijk op hun beurt het systeem onnodig vertragen.

Als ADWCleaner een trits 'vertragende' services en andere bestanden scant en aangeeft dan kun je die wel veilig verwijderen maar het kan geen kwaad om dan eerst een 'herstelpunt' aan te maken voor het geval dat ADWcleaner dat niet eerst zelf doet.

Met zo'n herstelpunt kun je dan altijd de computer weer herstellen naar de toestand waarop programma's wel werkten voordat je de 'services e.d.' verwijderde.
Maar meestal geven cleaning programma's wel de mogelijkheid om een 'restore' te maken. Sla dat dan niet over en doe dat eerst voordat je definitief dingen laat verwijderen.