Is het bijna niet te verwijderen programma 'thuisgroep' een virus?

Hallo,

Na dat ik per ongeluk op van die 'onbetrouwbare sites' ben beland, zag ik dat ineens 'Thuisgroep' was geinstalleerd. Ik heb nergens toestemming voor gegeven, opeens stond het op het bureaublad. Het is niet echt makkelijk te verwijderen. Kan het dat dit een virus is, of is dit sowieso vanuit windows of microsoft oid? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Hallo Kims,

De thuisgroep eigenschap is van Windows zelf en brengt geen gevaren met zich mee. Het wordt normaal gebruikt om met meerdere computers op 1 netwerk gemakkelijk bestanden uit te wisselen.

De reden waarom dit icoontje ineens op je bureaublad opkomt, is misschien omdat je recent een nieuwe computer of printer aan je netwerk heb toegevoegd.

Als je er geen last van hebt kun je het dus gewoon laten staan. Het verwijderen ervan kan wat lastiger zijn, maar mocht je dit toch graag willen doen dan kan dat met deze guide:
http://www.thewindowsclub.com/remove-homegroup-icon-windows-8-desktop

Groetjes,
T