Nee, tenzij diegene persoonlijke gegevens in zijn emailadres heeft staan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik moet mijn antwoord nuanceren... Je kunt het mailadres niet ergens intikken, en daar alle gegevens van uitgerold krijgen. (Behalve als je de chinese regering bent: http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article918520.ece/China_laat_nu_alle_e-mails_natrekken) Zou ook niet zo netjes zijn om privacyredenen.

Je kunt het mailadres wel in google intypen en kijken of het hits oplevert. Of je stuurt een mail naar het mailadres met de vraag wie diegene is. Dat is misschien nog de aardigste oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet, behalve dan door een e-mailtje te sturen en het netjes te vragen.

Of, als het om de e-mailadressen binnen je eigen organisatie gaat, dan zou je je systeembeheerder kunnen vragen of die heeft bijgehouden welk e-mailadres bij welk persoon of afdeling hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan niet, alleen politiemensen kunnen dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat kan niet.

De enige mogelijkheid is een justitieel bevel tot gegevensoverdracht (of hoe dat mag heten). Daarmee kun je naar de provider gaan die dat emailadres beheert. Bij die provider kun je alle gegevens opvragen die die provider heeft, of zonodig een "tap" laten aanleggen zodat je alle berichten, inclusief de IP-adressen van de eigenaar, kunt bekijken.

Die justitiële mogelijkheden zijn buiten Europa natuurlijk uiterst beperkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heleboel kan je achterhalen.

Een email adres heeft zogenaamde headers. Hierin ligt het hele traject van versturen opgesloten. Daaruit kan je opmaken via welke servers de berichten verstuurd zijn en op internet verschenen zijn. Hioermee kan je traceren uit welke plaats en somes welk deel van de stad een bericht verstuurd is.

als je veel meer info wilt, lees dan: http://www.uic.edu/depts/accc/newsletter/adn29/headers.html

Toegevoegd na 45 seconden:
Een voorbeeld van een header:

# Header
0 Return-Path:
1 Received: from daedalus.cc.uic.edu (daedalus.cc.uic.edu [128.248.155.70])
by email1.cc.uic.edu (for ; Wed, 6 Dec 2000 18:35:07 -0600 (CST) 8.9.3/8.9.3) with ESMTP id SAA16958
2 Received: from postbox.myisp.com (smtp.myisp.com [111.208.131.20])
by daedalus.cc.uic.edu (8.9.3/8.9.3) with ESMTP id SAA01839
for ; Wed, 6 DEC 2000 18:38:48 -0600 (CST)
3 Received: from myisp.com (local212.myisp.com [111.208.141.212])
by postbox.myisp.com (8.10.2/8.10.2) with ESMTP id B70X2E26999
for ; Wed, 6 DEC 2000 18:33:02 -0600 (CST)
4 Message-ID: <3A2EDAFA.F4735272@myisp.com>
5 Date: Wed, 06 DEC 2000 18:34:03 -0600
6 From: Judith Grobe Sachs
A X-Mailer: Mozilla 4.61 [en] (Win95; I)
B X-Accept-Language: en
C MIME-Version: 1.0
7 To: Judith Grobe Sachs
D Subject: Hi there!
E References: <5.0.0.25.2.20001128152553.00f90cd0@mailserv.uic.edu>
F Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
G Content-Transfer-Encoding: 7bit
H X-UID: 7