Popup op 'foute' site op iPad op OK geklikt, kan dit kwaad?

Mijn zoon heeft op mijn iPad op een foute site gezeten en kreeg daar een popup van een facebook.... En dan nog iets waarbij hij zogenaamd iets gewonnen had. Hij heeft hier uit schrik op OK geklikt omdat de popup niet weg wilde. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Ja dat kan kwaad. Probeer de naam te achterhalen van de kwalijke website, en zoek op verwijdertools daarvoor.
Voorts zou ik de ipad helemaal laten scannen door je virusscanner.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat Crispy als zei: Dit kan zeker kwaad.
Je kunt een virusscanner op je Ipad downloaden. Als de popup steeds terugkeert, weet je zeker dat het een virus is. Het gebruik van een virusscanner is de beste optie. Bladwijzers verwijderen kan ook (instellingen > Safari > Wis geschiedenis en website data/bladwijzers)
De kans dat er een virus op je ipad komt is uiterst klein. Dit komt omdat er relatief weinig mensen iOS gebruiken. Daarom is het voor hackers niet interessant om een virus voor een iOS apparaat te maken. Dus ook niet voor een ipad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een iPad is virusvrij. Dat betekent dat je je voor dergelijke pop-ups geen zorgen hoeft te maken. Zolang er nergens gegevens zijn ingevuld of iets dergelijks kan er in principe dus niks gebeuren. Natuurlijk is het altijd aan te raden om goed op te letten welke sites je bezoekt.