Waarom zie ik op geen enkele website geen social media knoppen meer?

Hoe kan het dat ik nu op geen enkele website nog social media knoppen zie?

Deze gebruik ik om dat wat ik lees, te delen op Facebook.

5 dagen geleden heb ik malware op mijn pc gehad (PirritSuggestor) en dat heb ik met veel moeite kunnen verwijderen.

Ik heb de Comodo virusscanner / firewall gedownload en nu mis ik dus op de sites (die ik vaak bezoek) overal de social media knoppen.

Heb ik iets verkeerd afgesteld? En hoe kan ik dit weer goed krijgen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Heb je iets als Adblocker?

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is er inderdaad met het installeren van de virusscanner en firewall ergens een functie geactiveerd die de social media-knoppen uit je internetverkeer wegfiltert. Ik weet dat de Chrome-extensie Adblock deze functie ook heeft, en daar is het een zogenaamde filterlijst: ‘Antisocial filter list (removes social media buttons)’. Waarschijnlijk heeft jouw virusscanner/firewall ook ergens zo’n optie, of misschien gebruik je een webbrowser-plugin zoals bijvoorbeeld bovengenoemde?
Het is overigens niet verkeerd om de buttons uit te laten staan. Deze social media-knoppen zijn een geweldige tool voor facebook, google en andere social media om exact in kaart te brengen welke websites je allemaal bezoekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Hiermee kan ik verder. Adblock gebruik ik al lang en daar staan de knoppen gewoon aan. Nu moet ik verder zoeken op de virusscanner / firewall. Het is een goede suggestie die knoppen uit te laten, al had ik daar graag zélf voor gekozen.