Is mail van 00000011@embarqmail.com spam?

Ik heb een email ontvangen van het e-mailadres 00000011@embarqmail.com met de tekst: ''I NEED YOUR HELP'', gericht aan 000wnajibza@gmail.com.

Iemand enig idee wat dit is?
Ik heb screenshots toegevoegd ter verduidelijking.

Bedankt!

Toegevoegd na 38 seconden:
Beide e-mailadressen komen mij niet bekend voor...

Picture for question
Erna55
8 jaar geleden
Ja hoor, ze hebben je hulp nodig. Dat wil zeggen : of je geld wilt overmaken.
JulianJDel
8 jaar geleden
Kan ik voorkomen dat ik dit soort mails ontvang in de toekomst?
Amadea
8 jaar geleden
Aangeven bij je mailprovider dat het ongewenste mail is. Maar ze verzinnen wel weer een andere mogelijkheid om jou een bericht te sturen. Daar valt helaas niets tegen te beginnen. Dan zou je een nieuw e-mailadres moeten nemen en dat vervolgens helemaal nooit ergens op internet achter moeten laten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus ook niet in screenshots op deze site. :-)
Ritsuka
8 jaar geleden
Gewoon deleten. Je kunt afzender markeren als spam/ongewenst, dan vewdijnt het de volgende keer gelijk in de prullenbak.
JulianJDel
8 jaar geleden
@gerardkh Ik heb mijn e-mailadres bewust afgesneden van de screenshot.

Het beste antwoord

Erger dan spam. Want als jij er namelijk op reageert, dan zal de verzender een zielig verhaal ophangen. Trap je daar in dan zal je op een gegeven moment overgehaald worden om een "lening" aan die persoon te doen. Dat geld zal je later voorgoed kwijt blijken te zijn. Het is dus een poging tot oplichting.
Amadea