Mijn virusscanner geeft om de haverklap aan dat er virus of bedreiging verwijderd is

ik vindt het opmerkelijk dat dat elke dag het geval is
zal dat war zijn of doen ze dat zodat ik dat abonnement verleng aangezien ze zo GOED zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat je toch vaak virussen binnenkrijgt. Kan aan je internetgedrag liggen, maar kan ook zijn omdat je firewall uitstaat.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

lijkt mij dat er dus geen goeie cleaning is geweest
welk virus is het ?
als het elke keer dezelfde is dan is het blijkbaar niet gelukt het virus in zijn geheel te verwijderen.
dus krijg je elke keer nog de melding terwijl het om hetzelfde virus gaat.
probeer eens een online scan ?
capthavoc
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
wellicht staat die cookie in je backup files ? (systeemherstel)
ongevaarlijk maar lastig
kijk eens naar de melding en kijk of hij in een backup file zit
je kan dan je oude backup file verwijderen via schijfopruiming
systeemherstel uitschakelen
daarna schijf opruimen met de optie backup files verwijderen
herstarten
daarna opnieuw scannen is het dan goed opnieuw je systeemherstel aanzetten en een herstelpunt maken succes
ik zou eerder denken dat je huidige antivirus niet 'GOED' is. Indien hij goed is moet hij ze verwijderen en voorkomen dat er nieuw bijkomen (elke dag?). Het is ons niet duidelijk of hij telkens dezelfde virus vind of telkens nieuwe.

Ik zou je PC eens grondig onder de loep nemen. Start op in safe mode en doe een volledige scan. Liefst van een aantal verschillen scanners.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je scanner een cookie van een in jouw ogen onschuldige site die je regelmatig bezoekt als gevaarlijk aanmerkt.
Misschien kun je je surfgedrag veranderen en kijken of je dan nog een melding krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn:
Dat je dagelijks op vreemde sites zit.
Je virusscanner wel aangeeft dat een virus is verwijderd, maar de bron laat staan.
Dat je virusscanner zelf een trojan is waardoor hij zich voordoet als een goede scanner.

Er werd al gezegd dat het een cookie van een veelbezochte site kan zijn. In dat geval kan de virusscanner dit bestand in de toekomst als ongevaarlijk bestand beschouwen.

Om zeker te zijn dat je scanner tot de beste behoort, dan raad ik je aan om een gratis online scan uit te laten voeren via de onderstaande link. Mochten er toch nog een hoop virussen worden gevonden dan raad ik je aan om de volgende gratis programma's te gebruiken.

Avast antivirus
Spybot search and destroy
Lavasoft add aware