Een optie is om de pc in de veilige modus op te starten. Hierbij worden alleen noodzakelijke programma's opgestart, dus niet het virus. Veilig opstarten is in windows 7 meestal een optie nadat de pc is afgesloten door de uitknop voor een lange tijd ingedrukt te houden. Als de computer opnieuw opstart, komt er gewoonlijk iets als "Windows Foutherstel".
Kies hier voor "opstarten in veilige modus". Zodra de computer is opgestart, start je het Windows Herstelprogramma. Hier kun je een datum selecteren waarop het virus er nog niet op stond. De computer wordt dan hersteld naar die dag. Als het goed is ben je dan van dit virus verlost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Zorgen dat je een goede beveiliging op de pc hebt kan het voorkomen.
1 virusscanner, en bijvoorbeeld spybot erbij, en beide regelmatig laten scannen.

Andere antwoorden (3)

Zoek even via een andere computer op internet naar het 'politie-virus verwijderen' en volg de stappen op de besmette computer. Tot nu toe heeft het in mijn kringen geholpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met hitmanpro kun je het politievirus snel verwijderen je hebt alleen een usb stick nodig:
http://www.pc-tips.info/tips/politievirus-verwijderen-ukash-virus-verwijder-instructie/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om te beginnen loskoppelen van internet (netwerkkabel los of WiFi-schakelaar uit). Verder zie de overige antwoorden.