Hoe krijg ik het gevarendriehoekje weg in mijn browser als ik ben ingelogd op hotmail?

Sinds ongeveer 1 maand verschijnt er een oranje gevarendriehoekje in mijn browser (Google Chrome) als ik ben ingelogd in mijn hotmail account. Vóórdat ik inlog is het koffertje groen.
Ik heb geen hotmail helpdesk kunnen vinden om deze vraag te stellen.
Dit probleem heb ik alleen bij Google Chrome en niet bij andere browsers.
Als ik iets in mijn instellingen moet veranderen, graag stap voor stap want ik ben niet zo goed in dit soort dingen.

Het beste antwoord

Dit komt omdat Outlook.com voor de beveiligde verbinding het SHA1 algoritme gebruikt. Dit algoritme is verouderd omdat aangetoond is dat het onveilig is. Denk nu niet dat de hele wereld meteen je mail verkeer kan aftappen, de beveiliging is nog steeds behoorlijk goed.

Het probleem is dat Chrome net iets strenger is dan Outlook, en het zekere voor het onzekere neemt. Het certificaat zal in 2016 verlopen, dus ga er van uit dat het probleem zich voor die tijd vanzelf oplost, doordat Outlook het certificaat vervangt door een betere.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is nu zo bij Chrome,duid op een beveiligde verbinding.Je hoeft hier dus niets te doen.
fremar
8 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde verschijnsel, maar het betekent dat de identiteit van Microsoft Corporation wel geverifieerd kan worden, maar het certificaat beschikt niet over openbare auditgegevens.