Hoe zorg ik ervoor dat deze geluiden zich niet meer gaan afspelen op mijn laptop?

Hey allemaal,
Ik zal eerst even uitleggen waar het zo ongeveer om gaat.
Sinds kort heb ik dat er bepaalde geluidsadvertenties zich om een bepaalde tijd lijken af te spelen op mijn laptop. Ik heb geprobeerd te kijken waar ze vandaan van komen maar zelfs als ik alle tabbladen heb gesloten en de wifi heb uitgeschakeld hoor ik ze nog heel vaak. Ik kan ook geen enkele advertentie letterlijk zien op mijn computer of wat dan ook. Ik heb echt geen idee waar ze vandaan van komen. Ik heb het idee dat het misschien een virus is. Weet iemand misschien waar die geluidsadvertenties vandaan lijken te komen en hoe je ervoor kan zorgen dat ze stoppen met de hele tijd af te spelen?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat advertenties op die manier werken? maar het kan iets te maken hebben met toegankelijkheid ?
heb je misschien een soort voorlees functie ingeschakeld voor blinden o.i.d ?
kijk eens bij je instellingen

Antwoorden (1)

Je zou de (gratis) process monitor bij Microsoft kunnen downloaden, deze starten en filteren op *.wav en deze een tijdje laten lopen totdat het geluid te horen is, hierna is de oorzaak snel gevonden. Indien geen entries verschijnen als het geluid toch gespeeld heeft misschien *.mp3 of *.m4a o.i.d. proberen...

Een ander dingetje is dat iemand je misschien heeft 'ge-pranked' door een hele lange wave bestand bij je geluidinstellingen te selecteren en te koppelen aan een onschuldig 'event' (deed ik ook toen ik 15 was....) Zou eerst alle geluiden uitzetten in de instellingen, dus even geen belletjes/piepjes en alarmpjes wanneer er iets gebeurt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank, ik ga ernaar kijken of ik het zo kan oplossen.