Van de blikjes boterhamworst die in het Engels Spam heten, en bij ons bekend zijn als Smac.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oorspronkelijk was spam de merknaam van een bepaald soort ingeblikt vlees, dat nog steeds bestaat. De Britse komieken van Monty Python gebruikten het in een sketch om het toen actuele verbod op ‘unsolicited advertising’ (sluikreclame) op televisie aan de kaak te stellen.
Maar een min is overdreven.
Monty Python heeft sketch gemaakt waar te pas en te onpas reclame gemaakt werd voor spam, het blikje vlees.
Te pas en te onpas kwam de Spam tevoorschijn.
Daardoor is ongevraagde " reclame" Spam gaan heten.

Monty Python - Spam - YouTube
www.youtube.com/watch?v=anwy2MPT5RE

Toegevoegd na 4 minuten:
Uitgezonden in 1970.
De scène speelt zich af in een eetcafé: Alle gasten zijn Vikingen die helmen met hoorns dragen en lange blonde haren hebben. Op een gegeven moment beginnen ze, elke keer als het woord 'spam' valt, in koor te zingen. Een man en zijn vrouw 'dalen' van bovenaf het cafè binnen (aan draden) en willen eten bestellen. De man wordt gespeeld door Eric Idle, de vrouw wordt gespeeld door Graham Chapman (verkleed als vrouw) en de serveerster wordt gespeeld door Terry Jones (ook verkleed als vrouw).
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Briljante scene!