Het veiliger verzenden heeft niet zoveel met cc en bcc te maken. In de cc zet je meerdere ontvangers (als je dus meerdere mensen wilt mailen die op de hoogte mogen zijn van je mail, maar niet de hoofdpersoon zijn die je mailt). Bijv. je moet een docent een product mailen wat je met medestudenten gemaakt hebt. Dan zet je de docent in de ontvanger en de medestudenten kun je dan in de cc zetten.

De bcc is er als je meerdere mensen wilt mailen, maar ze elkaar mailadres niet mogen zien. Doordat de adressen in de bcc staan zijn ze niet zichtbaar voor anderen. Je zou in die zin wel kunnen zeggen dat de bcc veiliger is, omdat je zo geen andere adressen ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veiliger is het niet.
cc wil eigenlijk zeggen "Carbon copy" een term naar het vroeger gebruikte carbonpapier tussen 2 bladzijden.
Het is dus niets anders dan een exacte copy welke naar die emailadressen gezonden wordt.
bcc is een blind carbon copy , kwa inhoud is dit identiek maar het verschil is dat de ontvangers hun emailadres niet zichtbaar is voor al de anderen.
Dit heeft als voordeel dat de ontvangers niet van elkaar kunnen zien wie dit bericht allemaal kreeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad veiliger om mails door te sturen via bcc (blind carbon copy, hier al eerder uitgelegd). Niemand van je contacten hoeft immers de adressen te kennen van de anderen, of te weten naar wie je je mail stuurt. Indien je alle adressen zichtbaar voor anderen stuurt, geeft dit aanleiding tot het krijgen van meer SPAM mails
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan geen mail verzenden van cc of bcc. Je bedoelt dat je een bericht wilt sturen aan iemand middels het Carbon Copy veld of Blind Carbon Copy veld.

Alle ontvangers in het "Aan" & "CC" veld zijn zichtbaar. Degene in het "BCC" veld niet. Als je aan veel mensen stuurt en het is publiekelijk, dan kan je beter "BCC" gebruiken. Want bij veel ketting Emails staat hele lijsten met ontvangers. Ideaal voor spammers, ze hebben op deze manier weer heel veel gratis Email adressen verzameld waar ze op kunnen spammen, of de adressen weer doorverkopen.

Een van de redenen waarom veel mensen volslagen nutteloze Emails doorsturen met "Gecheckt, het is echt waar", "Direct doorsturen, geen grapje".

Als je de inhoud van de tekst even naar Google kopieerd, kom je al vaak uit bij VirusAlert of Hoax sites die vertellen dat de Email onzin is.