Wat voor straf?

Ik heb met iemand zijn creditkaart totzijn limiet verbruikt, hij woont in Turkije.

Ik ben nog 15, en hij heeft voor alles een chargeback.

Wat is mijn straf? Word er een factuur naar mijn adres gestuurd?

Toegevoegd na 9 uur:
Heineke Dankjewel voor de reacties,
hij weet niet dat ik het heb gedaan (hij denkt dat hackers het hebben gedaan) en ik had zijn creditcard Nummer, code van 3 cijfers, zijn naam, en datum tot wanneer hij geldig is. Ik had online dingen gekocht, ( ook op mijn adres ) ik post dit dat jullie meer weten en dat ik een goeie antwoord krijg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor de reacties,
hij weet niet dat ik het heb gedaan (hij denkt dat hackers het hebben gedaan) en ik had zijn creditcard Nummer, code van 3 cijfers, zijn naam, en datum tot wanneer hij geldig is. Ik had online dingen gekocht, ( ook op mijn adres ) ik post dit dat jullie meer weten en dat ik een goeie antwoord krijg.

Antwoorden (4)

Het is zíjn creditcard, niet de jouwe.
Daardoor is híj verantwoordelijk voor de gevolgen, niet jij.
Dus jij krijgt geen straf, incasso's of facturen, maar hij.

Al is het natuurlijk wel zo aardig om hem hiermee te helpen als het deels jouw schuld is, je bent niks verplicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we niet weten hoe Heineke aan die creditcard is gekomen is dit een nogal voorbarig conclusie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is waar.
Maar aangezien Heineke zegt dat hij/zij het met diegene samen heeft gedaan ga ik ervanuit dat ze samen het geld hebben besteed.
Dat hangt er helemaal van af hoe je aan die creditcard bent gekomen. Als de eigenaar hem aan jouw heeft gegeven met de mededeling "koop er wat leuks mee" dan is er niks aan de hand. Maar heb je hem zelf weggepakt? Dan is het diefstal. Weet de eigenaar van jouw bestedingen, of heb jij gegronde reden om te denken dat de eigenaar het met jouw bestedingen eens is? Zo niet, dan is het ook diefstal. Omdat je nog minderjarig bent zal de straf dan niet zo hoog zijn als bij een volwassene. Maar naast een straf zul jij (of je ouders) ook alles moeten terugbetalen. Nogmaals, dit onder de veronderstelling dat je iets stafbaars gedaan hebt.

Waarom noem je de chargeback, trouwens?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit verhaal waar is ,dan vind ik dat degene die jou de creditkaart heeft gegeven,straf verdiend.
Je hoort iemand van 15 jaar geen creditkaart te geven,want er zijn volwassenen genoeg die niet met zo,n kaart om kunnen gaan,en tot de nek in de schulden komen te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vermoed dat hij wel aangifte van diefstal zal doen als hij echt niet weet dat je dit gedaan hebt
en dan komen ze al snel achter je adres vrees ik
dan zal het wel worden afgehandeld met een voorwaardeljke straf en een boete.
diefstal loont niet
capthavoc