Is de Blackphone NSA proof?

De Blackphone zou de enigste smartphone zijn die de volledige privacy zou moeten waarborgen, geld dit ook als het gaat om de NSA buiten je toestel te houden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik kijk naar de encryptie die de Blackphone zou gebruiken en de manier waarop deze gebruikt word, denk ik persoonlijk wel dat NSA het hiermee wel erg moeilijk word gemaakt om persoonlijke informatie "los" te weken...
Ik weet dat ik hier geen antwoord met zekerheid op kan krijgen, tenzei er iemand als Edward Snowden van de NSA zelf reageerd met een bevestiging, dus zeg nooit nooit...
Maar ik ben wel benieuwd naar de meningen van anderen om hier een gemiddelde uit te kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is voor de NSA zeker moeilijker, maar het lijkt me dat de NSA deze toestellen juist gaat volgen. De mensen die deze telefoon kopen hebben (waarschijnlijk) iets te verbergen voor de veiligheidsdiensten, dus worden deze extra gevolgd.

Antwoorden (1)

Nee, de blackphone is niet NSA proof. hij is al gehackt binnen vijf minuten (dit is gedaan op een hack-conferentie)