hoe kom ik van dit bestand/virus af?

ik heb een bestand op mijn computer waarvan mijn antivirus steeds aangeeft dat het een trojan heeft. ik weet niet echt meer hoe het bestand op mijn pc gekomen is, maar ik wil het dus natuurlijk verwijderen. maar als ik dat wel doen wordt die actie geweigerd, omdat ik niet gemachtigd ben om dit te doen....hoe kom ik van dit virus af?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
capthavoc
9 jaar geleden
probeer je et bestand vanuit windows verkenner zelf te verwijderen ?
onder een niet administrator account ?
of via het antivirus programma ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou de PC gewoon booten vanaf de Ultimate Boot CD en daarna Parted Magic starten. Parted Magic heb je niet nodig maar met de Linux die gestart wordt kan je gewoon het geïnfecteerde bestand verwijderen.
http://decomputer.be/boot-disk-ultimate-boot-cd/

Antwoorden (1)

Een heel goed programma is 'Sophos'.
Bij mij heeft het heel hard geholpen, een aanrader!

http://www.sophos.com/en-us.aspx